« Ožujak 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Učenici šestih razreda naše škole prigodnim su aktivnostima obilježili ovogodišnju manifestaciju Dani hrvatskoga jezika. Što su sve naučili, istraživali i kako su se zabavili možete pogledati u virtualnoj izložbi.
Aktivnosti su osmislile i vodile učiteljica Hrvatskog jezika Jasenka Tisucki i knjižničarka Kristina Perić.
Jasenka Tisucki, prof.
Učenici šestog b razreda OŠ „August Cesarec“ iz Ivankova obilježili su Međunarodni dan darivanja knjiga. Ovaj događaj pokrenula je dječja spisateljica Amy Broadmoore 2012. godine, a on se ubrzo proširio na brojne zemlje širom svijeta. Riječ je o manifestaciji koja promovira važnost čitanja i njegove dobrobiti. Također, manifestacija potiče na posjećivanje knjižnica, druženje s knjigama, empatiju među djecom i odraslima.
Učenici šestih razreda sudjeluju u Međunarodnom projektu Šafran. Riječ je o besplatnom projektu namijenjenom učenicima i mladima u dobi od deset godina naviše. Inicijativa je pokrenuta u Irskoj 2005. Organizacija Holocaust Education Ireland osigurava lukovice žutog šafrana koje se sade ujesen u spomen na milijun i pol židovske djece stradale u Holokaustu i tisuće drugih dječjih žrtava nacizma. Žuti cvjetovi asocijacija su na žute Davidove zvijezde koje su Židovi bili prisiljeni nositi tijekom nacističke vladavine. Vrijeme cvjetanja šafrana otprilike se podudara s Međunarodnim danom sjećanja na žrtve Holokausta, koji se obilježava 27. siječnja. Sudjelovanje u Projektu Šafran konkretan je način da se mlade upozna s temom Holokausta i da se među njima podigne razina osviještenosti o opasnostima rasizma te predrasuda i diskriminacije u svim oblicima. Mladi uče o važnosti uključivosti i poštovanja prema svim ljudima, bez obzira na etničku pripadnost, invalidnost, spolnu orijentaciju ili vjerska uvjerenja.
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
M. Gandhi
Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti
Medijska i informacijska pismenost jedne su od ključnih kompetencija suvremenog društva. Obrazovanje djece i mladih podrazumijeva i učenje o znanjima i vještinama pronalaženja, služenja i vrednovanja informacija iz različitih izvora te služenje medijima, analiziranje njihovih sadržaja i svrsishodnog korištenja. Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti u organizaciji UNESCO-a obilježava se svake godine s ciljem razvoja medijske i informacijske pismenosti. Tjedan povezuje lokalne događaje u cijelom svijetu radi ojačavanja veza između medija i informacijske pismenosti kroz različite discipline, profesije i granice. Ove godine obilježava se od 24. do 31. listopada.
Knjige su naše najtiše i najvjernije prijateljice, najlakše je doći do njih, daju najmudrije savjete i najstrpljivije su učiteljice. (Charles W. Eliot)
Od 15. listopada do 15. studenog knjižnice diljem Hrvatske obilježile su Mjesec hrvatske knjige. Riječ je o manifestaciji kojom se nastoji govoriti o knjizi i čitanju. Cilj je istaknuti iznimnu važnost knjige, ali i knjižnica kao mjesta javnog i slobodnog pristupa koje se sve više približavaju građanima. Kako je ova godina proglašena Europskom godinom mladih, programski sadržaj Mjeseca hrvatske knjige tematski se osvrće na generaciju K čime se aludira na postojeće podjele generacija (generacija Y, generacija Z…), a stavlja naglasak na dva ključna pojma – knjigu i knjižnicu. Tom temom želi se skrenuti pozornost na prilagodbu knjižnica potrebama novih generacija, ali i ukazati na specifična obilježja današnjih mladih – mobitel u ruci, ekološka osviještenost, kao i osamljenost i zabrinutost – te istaknuti kako im knjižnica odnosno knjiga može pomoći. Pokrovitelj manifestacije je Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, a organizator Knjižnice grada Zagreba.
Prva rič
Prva rič što sam je čuo
Od matere
Naučio
Bila je 'rvatska.
V. R.
Promišljajući o jezičnom bogatstvu hrvatskoga jezika ne možemo ne spomenuti njegova narječja. Ljepota i raznolikost štokavskog, čakavskog i kajkavskog narječja čine naš hrvatski jezik bogatim, vrijednim i jedinstvenim. Učenici šestih razreda ove su godine upoznali obilježja triju narječja u sklopu redovite nastave jezika. Prepoznavali su tekstove pisane na narječjima, slušali i uvježbavali izražajno čitanje, stvarali vlastite pjesme na odabranom narječju, povezivali govore s narječjima i uočavali njihovu ulogu u hrvatskome jeziku. Satovi književnosti upotpunjavali su se sa satima jezika jer smo obrađivali dijalektnu književnost. Slušajući stihove Drage Gervaisa, Vanje Radauša i Dragutina Domjanića učenici su putovali Hrvatskom i pjesničkim jezikom upoznavali obilježja njenog jezika, ljudi i krajeva.
Jesen kao tema javlja se u mnogim književnim tekstovima. Ove godine učenici šestih razreda upoznali su se s obilježjima lirskih pjesama koje govore o jeseni. Bezvremenske stihove pjesama Dobriše Cesarića, Tiho, o tiho govori mi jesen i Kasna jesen, Gustava Krkleca, Zagorski vinograd povezali su s pjesmama na temu jesen koje su učili u petom razredu poput pjesme Antuna Branka Šimića, Himnos.
Iz majčinog krika sloboda se rađa
I uskoro bijela zaplovit će lađa
Do Sunca…
Iz krvi i bola niknut' će cvijeće
I nikada narod zaboravit' neće
Vukovar!
H. H.
Obljetnicu sjećanja na herojske žrtve Vukovara i Škabrnje i sjećanje na sve žrtve Domovinskog rata, obilježavamo 18. studenog. Tragični događaji, koji su zadesili Vukovar i Škabrnju, zbili su se 18. studenog 1991. godine. Učenici šestih razreda naše škole svojim radovima iskazali su počast i zahvalnost svima koji su podnijeli žrtvu za nas i našu Hrvatsku.
U razdoblju od 18. rujna do 8. listopada odvijao se osmi po redu Tjedan održivog razvoja. ETOR je europska inicijativa za poticanje i stvaranje vidljivih aktivnosti, projekata i događaja koji promiču održivi razvoj i Globalne ciljeve održivog razvoja (GCOR). Održavanje Europskog tjedna održivog razvoja u rujnu ima veliku prednost – podudara se s Generalnom skupštinom UN-a, godišnjim okupljanjem šefova vlada u New Yorku. Osim toga, 25. rujna se obilježava godišnjica Globalnih ciljeva i Agende 2030., što zajedno predstavlja savršeno vrijeme za skretanje pozornosti na ciljeve održivog razvoja svugdje u Europi. Stoga su države organizatorice odlučile organizirati Tjedan u rujnu. U skladu sa svojim motom „Misli globalno, djeluj lokalno“, Tjedan održivog razvoja usredotočuje se na lokalne projekte održivosti te mnogim ljudima diljem Europe donosi svijest o pitanjima održivosti.
Sredinom listopada slavimo Tjedan školskog doručka. Kao dio projekta Živjeti zdravo, Hrvatski zavod za javno zdravstvo provodi aktivnosti zdravog školskog doručka. Cilj ovog projekta je osvijestiti važnost zdrave prehrane za pravilan rast i razvoj učenika. Posebnu ulogu u tome ima i priprema zdravog doručka. Kako stručnjaci navode, doručak nam treba osigurati dovoljno energije za ostatak dana i važno je što jedemo za doručak. Mnoštvo je savjeta kako isplanirati i pripremiti zdrav doručak. Potrebno je samo malo vremena, kreativnosti, truda i želje kako bi učenici unijeli sve potrebne hranjive tvari za uspješan dan.
Manifestacija Noć knjige ove godine slavi svoju jedanaestu obljetnicu. Noć knjige održava se u povodu Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23. travnja) i Dana hrvatske knjige (22. travnja). Riječ je o najvećoj našoj manifestaciji koja promiče važnost knjige i važnost čitanja uopće. Tema ovogodišnjeg događaja je sloboda, promišljanje o slobodi i istraživanje njezinoga značenja pomoću knjiga.
Učenici petog b razreda OŠ „August Cesarec“ iz Ivankova obilježili su Međunarodni dan obitelji. Na nastavi hrvatskoga jezika prisjetili su se književnih tekstova koji su tematski vezani uz obitelj i obiteljske odnose. Oni su poslužili kao motivacija za predviđene aktivnosti. Učenici su povezali neke događaje iz književnih priča s vlastitim iskustvima. Uspoređivali su sebe i svoje osobine s književnim likovima. Rado su iznosili smiješne anegdote o bratsko-sestrinskim odnosima. Nakon zanimljivog uvoda učenici su se upoznali s još jednim važnim nadnevkom u svibnju koji slijedi nakon obilježavanja Majčinog dana. Pogledali su prezentaciju o važnosti obitelji u životu i saznali kako se 15. svibnja obilježava dan posvećen obiteljima. Nakon toga dobili su upute za rad. Svatko je trebao predstaviti svoju obitelj izrađujući prigodni poster. Učenici su mogli odabrati žele li se izraziti pjesmom, proznim tekstom, osmišljenim uobičajenim dijalogom između članova svoje obitelji, porukama za svoju obitelj, opisom i slično. Učenici su sve tekstove popratili i prigodnim slikovnim elementima te su se kreativno izrazili izrađujući crteže i ukrase za poster svoje obitelji. Nakon toga svaki je učenik izložio svoj rad i popratio ga s nekoliko rečenica o onome što je posterom želio prikazati. Učenici su pažljivo i sa zanimanjem slušali izlaganja svojih školskih kolega. Učenici su se potrudili, s ponosom su pričali o svojim obiteljima, dogodovštinama, posebno su isticali s kojim se članovima najviše slažu te zašto vole svoju obitelj. Učenici su promišljali i osvijestili koliko je važno imati obitelj i biti okružen ljubavlju i pažnjom svojih najbližih. Vježbali su i usmeno izlaganje, kritičko promišljanje te kreativno izražavanje.
Jasenka Tisucki, prof
U školski projekt iz hrvatskoga jezika, kao i puno puta do sada, uključili su se učenici osmog c razreda. Tijekom nastave književnosti često su učili o temi zavičajnosti u književnim djelima. Tako je nastala i ideja za ovaj projekt. Koliko često se tema Slavonije i njezinih motiva, ljudi i govora javlja u književnim djelima zavičajnih pisaca i u kojim oblicima, učenici su istraživali u skupinama. Odlučili su se za neke od predstavnika zavičajne književnosti poput Josipa Kozarca, Dobriše Cesarića, Antuna Gustava Matoša, Dragutina Tadijanovića i Miroslava Slavka Mađera. Dio njihovog bogatog književnog stvaralaštva svoje mjesto pronašao je u svim čitankama hrvatskoga jezika što dovoljno govori o vrijednosti književne baštine koju su nam ostavili.
Učenici 5. a i 5. b razreda uključili su se u obilježavanje ovog važnog događaja. Tijekom nastave Hrvatskoga jezika upoznali su se s pjesmom Zvonimira Baloga, Ekolog. Ona nam je poslužila kao motivacija za daljnji rad. Učenici su se bolje upoznali s pojmovima ekologija, ekolog, ekološki problemi i slično.
Promišljali su o svom odnosu prema prirodi, kako se ljudi odnose prema prirodi, a kako bi se trebali odnositi. Izdvojili su najveće ekološke probleme o kojima su slušali u medijima. Naveli su primjere onečišćenja okoliša koje su i sami vidjeli. Sve navedeno povezali su s obilježavanjem Dana planeta Zemlje i koliko bi nam svima trebalo biti važno poticati jedni druge na čuvanje zdravog okoliša.
U našoj školi svečano smo proslavili Dane hrvatskoga jezika. Učenici 5. b i 8. c razreda te članovi literarne skupine nizom aktivnosti uljepšali su ovu značajnu manifestaciju. Mjesec hrvatskoga jezika započinje 21. veljače kada slavimo Dan materinskog jezika. Dan poslije obilježavamo Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Dani posvećeni našem jeziku od posebne su važnosti za sve nas. Njegova prošlost, dugotrajna borba za opstanak, ustrajnost jezikoslovaca i svih ljudi koji cijene i vole hrvatski jezik da on postane samostalni službeni jezik svih Hrvata poticaj su svima nama da još više njegujemo i čuvamo naš materinski jezik.
Vrlo je važno da o tome govorimo mlađim naraštajima i da ih upoznajemo s ljepotama, bogatstvom i posebnostima hrvatskoga jezika. Tek tada oni će osjetiti što znači imati hrvatski jezik kao materinski. Obilježja njegove jedinstvenosti i bogatstva proučavali su i naši učenici.
Obilježili smo i najvažniji globalni događaj o poticanju učenja o financijskoj pismenosti djece i mladih. Svjetski i Europski tjedan novca ove godine održao se od 21. do 27. ožujka. U programu su sudjelovali predstavnici brojnih svjetskih država i milijuni djece i mladih. Ovogodišnja tema programa je „Izgradite svoju budućnost, budite pametni u pogledu novca“.
Financijske odluke dio su našeg svakodnevnog života. Znanje o ovoj temi kod učenika treba uvoditi i razvijati postupno kako bi stekli ispravne financijske vještine i navike. Kako donositi pametne financijske odluke i kako se za njih pripremiti, saznali su učenici petih razreda naše škole.
Ove godine održao se trinaesti po redu Festival prava djece. U centru ove manifestacije su djeca i mladi te njihovo stvaralaštvo. Cilj je promicati dječja prava i stvaralačke radove djece i mladih. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom. Na mrežnoj stranici https://festivalpravadjece.com/skolski-objektiv/ mogu se pronaći filmovi koje su snimili članovi filmskih družina diljem Hrvatske. Teme filmova govore o toleranciji, vršnjačkom nasilju, prvim simpatijama i sl. Svaku od tema moguće je dalje razraditi u obliku rasprave na nastavi. Tim stručnjaka iz Foruma za slobodu odgoja pripremio je i pripreme koje u tome mogu pomoći nastavnicima.
Nekoliko učenika petog a i b razreda i literarna skupina naše škole pod mentorstvom nastavnice Jasenke Tisucki uključili su se u eTwinning projekt pod nazivom Iz krvi i bola niklo je cvijeće – Hrvatska moja zahvalna i ponosna 2. Cilj projekta je učiti učenike o povijesti svoga naroda, o Domovinskom ratu, žrtvi Vukovara, Škabrnje i ostalih mjesta koja su podnijela velike patnje, učiti o oprostu i zašto je važno s nadom gledati u budućnost. Cilj će se ostvariti kroz niz aktivnosti na kojima će se učenici upoznati s događajima iz Domovinskog rata i s važnim obljetnicama iz novije hrvatske povijesti. Učenike će se poticati na toleranciju, zahvalnost prema žrtvama i na jačanje ljubavi prema Domovini. Tijekom školske godine kod učenika će se razvijati želja za trajnim učenjem i istraživanjem, kritičkim promišljanjem o samim povijesnim događajima, a i potreba da posjete mjesta stradanja. Upoznat će povijest svoga mjesta za vrijeme Domovinskog rata. Također, učenici će upoznati i bogatu kulturnu baštinu naše zemlje.
Učenici petog a i b razreda na nastavi hrvatskoga jezika prigodno su obilježili dolazak jeseni. Na satima književnosti obrađivali smo pjesme D. Cesarića, Jesen i A. B. Šimića, Himnos. Prvi zadatak bio je naučiti krasnosloviti jednu pjesmu. Na sljedećim satima književnosti učenici su se upoznali s pripovjednim tekstom I. Bashevisa Singera, Ole i Trufa. Neobična ljubavna priča ispričana jezikom lišća učenicima se posebno svidjela. Učenici su se upoznali s pripovjednim postupcima koji oblikuju književni tekst. Za zadaću su trebali naučiti ispričati sažetak priče. Učenike je u razredu dočekala košara jesenskog lišća. Učenici su birali listove pomoću kojih su prepričavali priču. Doživljaj jeseni u razredu obogatile su i učenice koje su članice literarne skupine s prigodnim plakatima.
U razdoblju od 15. listopada do 15. studenog već tradicionalno u našoj školi obilježavamo Mjesec hrvatske knjige. Tema ovogodišnje manifestacije je Hrvatski autori u Godini čitanja, a moto glasi Ajmo hrvati se s knjigom! Prilika je to da učenici osvijeste potrebu za čitanjem knjiga, prepoznaju važnost čitanja u svom učenju i razvoju te osjete mnoge dobrobiti koje čitanja pruža. Ove godine učenici su tijekom nastave i izvannastavnih aktivnosti poslušali predavanje o važnosti knjige u ljudskom životu, pogledali su prezentaciju o važnosti čitanja i izlagali su svoje prezentacije o najpoznatijim hrvatskim književnicima. Tijekom nastave na daljinu učenici su pisali preporuke svojih omiljenih knjiga i tako upoznali druge učenike s mnoštvom zanimljivih naslova i motivirali ih na čitanje. Prisjetili su se aktivnosti kojima smo tijekom prošle i ove školske godine obilježili 2021. godinu kao Godinu čitanja.
I ove godine učenici naše škole uključili su se u projekt koji se bavi jednim od najvećih izazova današnjeg društva, a to su klimatske promjene. Projekt je besplatan, raspoređen je na šest etapa od kojih svaka traje tjedan dana, a u njemu sudjeluju učenici i učitelji iz cijelog svijeta. U projekt se mogu uključiti djeca i mladi od 4 do 21 godine. Tijekom brojnih aktivnosti učenici uče o uzrocima i učincima klimatskih promjena u svijetu i u svojim regijama. Istražuju i proučavaju zadanu temu te predlažu moguća rješenja. Učenici surađuju s učenicima iz drugih zemalja, dijele svoje radove, komentiraju ih i zajedno poduzimaju određene akcije kako bi osvijestili važnost rješavanja ovog problema u svijetu. Učenici se tako uče kritičkom promišljanju, empatiji, razvijaju svoju kreativnost, pismeno i usmeno izražavanje. Najvažnije je kako uče na nov, drugačiji način, kroz suradnju s učenicima iz cijelog svijeta. Projekt podržavaju brojne poznate osobe, znanstvenici, svjetski čelnici i ministarstva obrazovanja. Projekt podržavaju i vlade nekih država te je medijski popraćen od nekih od najvećih svjetskih nacionalnih televizija.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo i ove je godine osmislio aktivnosti u sklopu projekta Živjeti zdravo, a vezano uz školski doručak. Učenici 5. b razreda sudjelovali su u projektu Tjedan školskog doručka koji se održavao tijekom drugog tjedna u listopadu. Učenici su se na satu razrednika upoznali s programom projekta, ciljem i zadatcima. Ove godine glavna tema osim važnosti uključivanja zdravog doručka u obveznu prehranu školaraca, bilo je povrće kao sastavnica koju treba što više uključiti u doručak. Učenici su pročitali savjete stručnjaka na stranici HZJZ-a o nutritivnoj vrijednosti povrća, a zatim su upoznali i zanimljivosti o šarenom povrću. Prvo su se prisjetili nekih vrsta povrća, a zatim su ga razvrstavali prema bojama. Nakon toga naučili su kako svaka boja povrća označava različite dobrobiti na naše zdravlje.
Učenici osmih razreda naše škole uključili su se u projekt Dani medijske pismenosti koji se provodio od 19. do 25. travnja ove godine. Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku provode ovaj projekt četvrtu godinu za redom. Cilj je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima. Projekt nudi mnoštvo prijedloga za zanimljive i korisne aktivnosti, a ove godine posvećen je utjecaju medija na mentalno zdravlje djece i mladih.
Ove godine učenici naše škole prvi put su sudjelovali u međunarodnom projektu pod nazivom Climate action day. Projekt je trajao šest tjedana, a u njegovu realizaciju uključilo se 135 zemalja i 2,5 milijuna učenika. Voditeljica projekta za našu školu bila je nastavnica Ivana Ljevnaić. U projekt su se uključili i učenici 7. c razreda pod vodstvom nastavnice Jasenke Tisucki.
Cilj projekta bio je osvijestiti brigu o okolišu kod učenika te upozoriti na negativne posljedice klimatskih promjena, ali i razvijati govorničke vještine, pripremiti se za javni nastup, izrađivati digitalne sadržaje i dr. Spoznaje o tome učenici su stekli učeći.
U razdoblju od 22. do 28. ožujka u svijetu se obilježio Svjetski i Europski tjedan novca. Povod ovom događaju potreba je za stjecanjem osnovnih znanja iz područja financijskog obrazovanja kod djece i mladih. Istraživanja su pokazala kako djeca i mladi slabo poznaju važnost pravilnog služenja financijama i kako ih je s tom temi potrebno bolje upoznati. Razvijanjem znanja i vještina iz područja financijske pismenosti, želi se postići bolja kvaliteta života kod mlađe populacije. Manifestacija se održava od 2012. godine, a u njezino obilježavanje do sada su se uključili milijuni djece i mladih iz većine svjetskih država.
Učenici osmih razreda i sedmog c razreda naše škole i ove su godine uspješno obilježili Mjesec hrvatskoga jezika. Ova manifestacija, čiji je začetnik Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, obilježava se od 2014. godine. Cilj je podsjetiti sve govornike hrvatskoga jezika na potrebu trajnog očuvanja bogatstva našeg jezika i svih vrijednosti koje ponosno nosi stoljećima. Svjedoci smo kako je materinski jezik dio nas, naše prošlosti, sadašnjosti i neprocjenjivo nasljedstvo koje ostavljamo budućim generacijama. Njegovim ljepotama možemo se diviti ulazeći u svaki kutak naše domovine.
Diljem Hrvatske, a i šire, rasuta su obilježja koja svjedoče o njegovoj burnoj prošlosti, nepokolebljivosti, ljepoti, trajnosti, razvoju, potpori u teškim vremenima, posebnosti i važnosti. Hrvatski jezik nit je koja povezuje hrvatski narod od dolaska na ove prostore do današnjih dana. U tu nit utkani su svi događaji, osobe, materijalno i duhovno nasljeđe koji su obilježili i sačuvali njegov put do potpunog procvata. Puno je toga što hrvatski jezik čini neprocjenjivim dijelom nacionalnog identiteta i pripadnosti hrvatskome narodu. Zadaća je svih nas da te vrijednosti promičemo, čuvamo, poštivamo i osvješćujemo njihov značaj jedni drugima. Upravo je Mjesec hrvatskoga jezika jedna od takvih prigoda. Manifestacija započinje 21. veljače Danom materinskog jezika. Tom prigodom učenici su tijekom nastave hrvatskoga jezika poslušali predavanje na temu Međunarodni dan materinskog jezika.
Tijekom mjeseca veljače učenici 7. c razreda sudjelovali su u školskom projektu pod nazivom Ljubavna tematika u književnim djelima. Može se reći kako projektne aktivnosti traju od petog razreda, a uključuju čitanje i analize književnih djela. Također, učenici dosta čitaju i u slobodno vrijeme te rado predlažu ostalim učenicima svoje omiljene knjige.
Za savjet i preporuku za čitanje obrate se i školskoj knjižničarki, a često na nastavu nose i omiljene knjige. Za provođenje projekta odvojili smo dio nastave hrvatskoga jezika i slobodno vrijeme učenika. Krenuli smo s motivacijskim kvizom kako bi se učenici prisjetili književnih djela u kojima se obrađuju teme dječje zaljubljenosti, smiješnih i tužnih ljubavnih zapleta, prvih simpatija i sl. Učenici su se vrlo brzo prisjetili omiljenih junaka iz njima dobro poznatih književnih djela te poznatih stihova ljubavnih lirskih pjesama. Uslijedila je rasprava o poznatim književnim zaljubljenim parovima i njihovim dogodovštinama. Učenici su navodili njihova imena, osobine te najvažnije događaje koji su im ostali u sjećanju.
Učenici 8. b OŠ „August Cesarec“ iz Ivankova i ove su godine obilježili Dan sigurnijeg interneta. Živimo u razdoblju digitalne dominantnosti u svim životnim aspektima. Učenici su od najranijih dana upoznati s raznim oblicima digitalne zabave. Kako ona nosi i svoje rizike, potrebno je stvoriti zaštitini krug sigurne uporabe online sadržaja kod mlađih generacija.
Promicanje važnosti odgovornog i sigurnog pristupa internetskim sadržajima jedna je od osnovnih zadaća odraslih osoba koje sudjeluju u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Mogućnosti za osvješćivanje i poticanje na opreznost u digitalnom okruženju zaista je puno, a niz odličnih ideja nudi stranica Centar za sigurniji internet csi.hr.
Ove školske godine učenici osmih razreda sudjelovali su u školskom projektu na temu Usporedba književnoga djela S. Kolara, Breza i filma A. Babaje, Breza. Filmovi su još uvijek premalo zastupljeni u nastavi hrvatskoga jezika, stoga se ovim projektom htjelo pridonijeti i važnosti medijskih sadržaja u odgoju i obrazovanju učenika.
Cilj projekta bio je uočiti sličnosti i razlike između književnoga djela i filmske prilagodbe. Učenici su tijekom siječnja ppohađali nastavu po modelu C pa smo projekt započeli po povratku u učionice, tj. od 1. veljače.
Ove godine članovi naše literarne skupine sa svojom nastavnicom Jasenkom Tisucki uključili su se u eTwinning projekt pod nazivom Božić u srcu mom i tvom. Projekt je započeo 20. studenog, a trajat će do 20. siječnja 2021. godine.
Ciljevi projekta su kreativno izražavanje učenika kroz izradu božićnih ukrasa i pisanje prigodnih misli i poruka te upoznavanje s učenicima iz drugih škola u Hrvatskoj.
Ovo je bila prilika i za stvaranje nekih novih prijateljstava. Učenici su rado prihvatili sudjelovanje u projektu i prihvatili se posla. Neke od njihovih radova možete pogledati u prilogu. Svoje radove poslali smo partnerskim osnovnim školama u Slavonski Brod, Rovišće i Zmijavce. Iako se zbog nepovoljne epidemiološke situacije više ne viđamo u školi, svejedno s nestrpljenjem očekujemo naše poklone.
Ovom prigodom članovi literarne skupine i nastavnica Jasenka Tisucki žele vam sretne, vesele i zdrave božićne blagdane!
Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator organizirala je Festival u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom, a s ciljem proslave dječjih prava, promocije dječjeg stvaralaštva i stvaralaštva mladih. Festival je zbog epidiemioloških prilika organiziran na daljinu, a u njegovu realizaciju uključio se i 8. b razred naše škole s razrednicom Jasenkom Tisucki.
Organizatori su pripremili izbor najboljih filmova stvaralaštva djece iz Hrvatske kojima smo u sklopu programa „Školski objektiv“ mogli pristupiti besplatno. Učenici su pogledali film „Perfect“ koji govori o utjecaju medija na stvaranje pogrešnih ideala ljepote. Ova tema danas je često prisutna među mladima i privlači njihovu pažnju, a to su pokazali i učenici 8. b razreda aktivno prateći sve etape sata. Cilj aktivnosti bio je pokazati djeci koliki utjecaj mediji imaju na njihov doživljaj ljepote i kakvu sliku zbog toga stvaraju o sebi. Na kraju je naglašeno kakvu sliku trebaju imati o sebi. Prva aktivnost bila je istražiti instagram profile slavnih osoba kako bi učenici prepoznali koliki utjecaj ovaj medij ima kako bi neke ličnosti sebe prikazale savršenim.
Zatim su izradili plakat pomoću samoljepljivih papira na kojima su napisali ime jedne osobe koju smatraju savršenom i razloge zbog kojih tako misle. Među slavnim osobama kao što su sportaši i glumice, našli su se i papirići s rečenicom „Mislim da nitko nije savršen.“. Nakon toga na pitanje Tko odlučuje tko je i što je lijepo? učenici su se uključili u raspravu. Uslijedilo je gledanje filma i analiza njegovog sadržaja i poruke. Sljedeća aktivnost bila je čitanje citata slavnih osoba s početka sata čije su profile učenici istraživali. Učenici su saznali s kojim su se problemima te osobe susrele u životu zbog stvaranja pogrešne slike o sebi u mladosti i utjecaju medija na njihovo samopouzdanje.
Zaključili su da su se i neke slavne osobe, koje su njima često uzor, susrele s pritiskom medija i na vrijeme prepoznale pogrešne utjecaje te naučile prihvatiti stvarnu sliku sebe, voljeti ju i cijeniti. Posljednja aktivnost bila je izraditi popis kvaliteta koje su uvijek moderne. Tako su stvorili poruku da su to prave osobine koje usrećuju njih i osobe kojima su okruženi.
Jasenka Tisucki, prof.
U sklopu ovoga projekta sudjelovali su učenici osmih razreda i sedmog c razreda naše škole te članovi naše literarne skupine i skupine Knjižničari. Realizacija projekta trajala je mjesec dana. Cilj projekta bio je razvijati ljubav prema knjigama, razvijati kritičko mišljenje, spoznati važnost čitanja.
Učenici su odabirali književna djela za cjelovito čitanje s popisa i čitali u učionici, u knjižnici, u školskom dvorištu, kod kuće. Tijekom projekta poslušali su prezentaciju o važnosti čitanja i njegovim prednostima. Nakon pročitanih djela, učenici su imali određeno vrijeme kako bi se pripremili za sudjelovanje u rapravi tijekom koje su iznosili svoje mišljenje o pročitanom djelu. Kritički su se osvrnuli i na svoje izlaganje i izlaganje drugih učenika.
Takav način rada bio im je posebno zanimljiv. Posebno je pohvalno što su kroz rad u obliku rasprave svi učenici imali priliku sudjelovati, bolje razumjeti sadržaj, oblježja i poruke književnih djela. Tijekom realizacije projekta učenici su razvijali svoje ideje i proširivali ciljeve projekta. Fotografirali su svoja omiljena mjesta za čitanje i izrađivali svoje interpretacije književnih djela i prigodne kvizove pomoću digitalnih alata.
Članovi literarne skupine izradili su prigodni plakat na ovogodišnju temu Mjeseca hrvatske knjige Razlistaj se! Projekt smo ostvarili uspješno kombinirajući redovnu nastavu, poštivajući epidemiološke mjere i online nastavu. Komunikacija putem online nastave pomogla je učenicima jer su svoje radove i ideje mogli poslati i u svoje slobodno vrijeme.
Članovi skupine Knjižničara izradili su pano povodom Mjeseca hrvatske knjige te pjesme u formi akrostiha. Također su u programu pictochart izradili postere nakon istraživanja o njihovim vršnjacima diljem svijeta.
Projekt je uspješno realiziran i odlično je motivirao učenike na odvajanje vremena za čitanje. Voditeljice projekta bile su nastavnica Hrvatskoga jezika Jasenka Tisucki i knjižničarka Kristina Perić.
Anabela
Nika
https://wordwall.net/resource/5970238/hrvatski-jezik/divlji-konj Lana
https://wordwall.net/resource/6361981/alkar Emanuela
https://create.piktochart.com/output/50819682-my-visual Barbara
https://create.piktochart.com/output/50779436-my-visual Ana
Jasenka Tisucki, prof.
Jučerašnji dan posvetili smo ovoj važnoj manifestaciji. Odlukom Hrvatskog sabora iz 1996. godine 22. 4. proglašen je Danom hrvatske knjige. Simbolična je to posveta hrvatskom književniku Marku Maruliću koji je na taj dan 1501. dovršio ep Juditu. Bilo je to prvo cjelovito djelo pisano hrvatskim jezikom. Više o tome možete pročitati na sljedećoj poveznici:
Dani hrvatskog jezika u programu nastave na daljinu
U našoj se školi svake godine u mjesecu ožujku obilježava manifestacija Dani hrvatskog jezika. Zapravo, cijeli taj mjesec posvećujemo našem jeziku. Tim povodom učiteljica Hrvatskog jezika i voditeljica literarne skupine J. Tisucki u suradnji s knjižničarkom K. Perić organizira zanimljive radionice, prezentacije i kvizove za naše učenike. U tome im pomažu članovi skupine Knjižničari i članovi naše literarne skupine.
Ovu hrvatsku kulturnu manifestaciju svojom je odlukom utemeljio Hrvatski sabor 28. 2. 1997. Dani se održavaju u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika objavljenu 17. ožujka 1967. Bila je to borba za hrvatski jezik, njegov razvoj i ravnopravnost u onim vremenima. Važno je istaknuti kako se hrvatski jezik unatoč svim teškoćama očuvao i preživio na što posebno trebamo biti ponosni. Hrvatski se jezik slobodno razvija, a posebno je priznanje dobio kao 24. službeni jezik EU.
Ove godine tužne okolnosti odgodile su dio naših malih projekata za neka bolja vremena. No, uspjeli smo neke prilagoditi trenutnoj situaciji i uključiti naše učenike u projekt Dana putem mreže yammer. Učenici su se rado odazvali i sudjelovali u ovom događaju.
Pogledali su prezentacije o bogatstvu i posebnosti našeg hrvatskog jezika, njegovoj povijesti, kulturnom nasljeđu i hrvatskom jeziku danas. Neki učenici su se okušali u pisanju pjesama i poruka o jeziku, drugi su rješavali zadatke koje je osmislila knjižničarka i slali svoja rješenja te tako pokazali svoje oduševljenje idejom. Većina je rješavala i ponuđene kvizove pa su rado slali pobjedničke rezultate.
Iako smo im bili u mogućnosti ponuditi samo dio svega zamišljenog, uspjeli smo ih upoznati s ljepotama našeg materinskog jezika i podsjetiti ih koliko mogu biti ponosni što su govornici istog. Najviše nam je drago što smo učenicima nastavu na daljinu učinili zanimljivijom, ali i podignuli jezičnu svijest naših učenika. Uz obećanje kako ćemo sve njihove radove izložiti u našoj školi kada se svi ponovo okupimo, ohrabrili smo ih i rečenicom kako poslije kiše uvijek dolazi sunce.
Jasenka Tisucki, učiteljica hrv. jezika i Kristina Perić, knjižničarka