preskoči na sadržaj

Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo

Vijesti

Tjedan medijske i informacijske pismenosti

Autor: Kristina Perić, 9. 1. 2023.

Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.

                                                  M. Gandhi

Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti

Medijska i informacijska pismenost jedne su od ključnih kompetencija suvremenog društva. Obrazovanje djece i mladih podrazumijeva i učenje o znanjima i vještinama pronalaženja, služenja i vrednovanja informacija iz različitih izvora te služenje medijima, analiziranje njihovih sadržaja i svrsishodnog korištenja. Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti u organizaciji UNESCO-a obilježava se svake godine s ciljem razvoja medijske i informacijske pismenosti. Tjedan povezuje lokalne događaje u cijelom svijetu radi ojačavanja veza između medija i informacijske pismenosti kroz različite discipline, profesije i granice. Ove godine obilježava se od 24. do 31. listopada.

Danas su mediji neizostavan dio svakodnevice. Digitalne medije koristimo u različite svrhe, od slanja poruka, prijenosa TV emisija i igranja igrica pa sve do korištenja društvenih mreža ili naručivanja hrane putem interneta. Za današnju djecu to je puno više od običnog vremena ispred ekrana. Važno je učenicima osvijestiti uspostavljanje ravnoteže između stvarnog života i  života u digitalnom svijetu. Kako bismo se uključili u obilježavanje ove manifestacije, učenici šestih razreda imali su mogućnost doći na dodatnu nastavu i saznati nešto više o ovoj temi. Ciljevi za učenike bili su: Razmisliti o njihovim uobičajenim online i offline aktivnostima. Identificirati načine "isključivanja" kako bi održali ravnotežu između online i offline aktivnosti. Sudjelovati u izazovu  Provjera digitalnih navika za postizanje veće medijske ravnoteže.

Djeca i mladi često koriste svoje telefone ili druge uređaje, a da ne razmišljaju o provedenom vremenu u virtualnom svijetu. Uloga odraslih je ukazati im na veću pozornost kako i koliko koriste digitalne medije. Predviđenim radioničkim aktivnostima kod učenika se nastojalo potaknuti promišljanje o tome u kojoj mjeri i  na koji način digitalni mediji povećavaju ili oduzimaju  njihovu cjelokupnu kvalitetu života. Tijekom radionice učenici su sudjelovali u sljedećim aktivnostima: 1. Promisli i zapiši različite aktivnosti koje provodiš s i  bez upotrebe digitalnih uređaja. Među navedenim, učenici su trebali označiti one aktivnosti koje najčešće rade.; 2. Navedi neke svoje navike vezane uz digitalne medije. Pored svake nacrtaj emotikon kojim ćeš opisati kako ta navika utječe na tebe.; 3. Izaberi jednu digitalnu naviku koju bi promijenio/la ili  ju drugačije koristio/la. Objasni zašto bi ti to bilo važno.; 4. Navedi neke aktivnosti kojima bi mogao/la zamijeniti aktivnosti koje provodiš u digitalnom svijetu.; 5. Sudjeluj u izazovu. Pokušaj provesti nekoliko dana bez digitalnih uređaja. Nakon odrađenog zadatka opiši svoje iskustvo. Neki od njihovih odgovora navedeni su u tablici.

ZADATCI

UČENIČKI ODGOVORI

Promisli i zapiši različite aktivnosti koje provodiš s i  bez upotrebe digitalnih uređaja.

bez digitalnih uređaja

s digitalnim uređajima

bavim se sportom

pomažem drugima

družim se s prijateljima

boravim više u prirodi

brinem se o kućnim ljubimcima

pomažem u kućanstvu

igram igrice

dopisujem se s prijateljima

gledam filmove

učim

slušam glazbu

kupujem

čitam objave

Navedi neke svoje navike vezane uz digitalne medije.

Stalno slušam pjesme.

Mobitel me ometa u spavanju, ali ga uvijek držim kraj kreveta.

Zaboravim na vrijeme kada igram igrice ili dok gledam seriju.

Zbog dopisivanja kasno zaspem.

Izaberi jednu digitalnu naviku koju bi promijenio/la.

Smanjiti dopisivanje.

Odmaknuti se od ekrana što duže.

Manje igrati igrice.

Gledam previše videa.

Smanjiti čitanje različitih objava i komentara.

 

Navedi neke aktivnosti kojima bi mogao/la zamijeniti aktivnosti koje provodiš u digitalnom svijetu

Posvetiti se kuhanju.

Uključiti se u neku sportsku aktivnost.

Češće ići u knjižnicu.

Prije sam više vremena provodio vani i volio bih da je tako opet, ali kad svi slabo budu vani.

Voziti se biciklom satima kao prije.

Češće pomagati baki.

Više razgovarati i družiti se uživo.

 

Sudjeluj u izazovu. Pokušaj provesti nekoliko dana bez digitalnih uređaja.

Mogu samo pokušati, ali mislim da neću uspjeti.

Ne bih prihvatila ovaj izazov.

Pa mislim da mi ne bi bio problem.

Uh, teško. Iako mobitel ne držim kraj sebe kad idem spavati jer mi previše smeta za zdravlje.

 

Učenici su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima. Bili su suradljivi, slušali su odgovore svojih vršnjaka, postavljali su pitanja, raspravljali su o dobrim i lošim stranama digitalnih uređaja i medija te su iznosili svoja iskustva.

                                                                                                           Jasenka Tisucki, prof.

Izvor:

https://www.unesco.org/en/weeks/media-information-literacy

https://www.commonsense.org/education

 




Pretražite stranicu


Napredno pretraživanje
Traži
Foto - video - Cesarus

  

FOTO        VIDEO

 ŠKOLSKO ZVONO

ŠKOLSKI LIST

Korisni linkovi

 

Korisni linkovi



Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Časopisi
CMS za škole logo
Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo / Trg Bana Jelačića 15, HR-32281 Ivankovo / os-acesarec-ivankovo.skole.hr / ured@os-acesarec-ivankovo.skole.hr
preskoči na navigaciju