preskoči na sadržaj

Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo

Vijesti

Školski projekt: Usporedba književnoga djela S. Kolara, Breza i filma A. Babaje, Breza

Autor: Kristina Perić, 8. 2. 2021.

Ove školske godine učenici osmih razreda sudjelovali su u školskom projektu na temu Usporedba književnoga djela S. Kolara, Breza i filma A. Babaje, Breza. Filmovi su  još uvijek premalo zastupljeni u nastavi hrvatskoga jezika, stoga se ovim projektom htjelo pridonijeti i važnosti medijskih sadržaja u odgoju i obrazovanju učenika.

Cilj projekta bio je uočiti sličnosti i razlike između književnoga djela i filmske prilagodbe. Učenici su tijekom siječnja ppohađali nastavu po modelu C pa smo projekt započeli po povratku u učionice, tj. od 1. veljače.

 

Učenici su se upoznali s ciljem školskog projekta, razradom i zadatcima. Projektne aktivnosti započeli smo upoznavanjem s književnim djelom i stvaralaštvom Slavka Kolara kroz prezentaciju. S učenicima je ranije dogovoren zadani rok kako bi pročitali novelu Breza. Neki učenici knjigu su posudili u školskoj knjižnici, a neki su se poslužili pdf izdanjem na internetu. Nakon toga na nastavi smo interpretirali pročitano književno djelo. Učenici su prema predlošku analizirali novelu (književna vrsta i obilježja, razrada teme i kompozicija, karakterizacija likova, mjesto i vrijeme radnje).

Učenici su iskazivali svoje mišljenje o pročitanoj noveli. Istaknuli su kako je priča zanimljiva i neobična, no i vrlo tužna. Tijekom nastave medijske kuluture podsjetili smo se sadržaja naučenih u prethodnim razredima (filmska izražajna sredstva) i povezali ih s novim medijskim spoznajama prema programu za osmi razred (scenarij, knjiga snimanja). Vratili smo se na književno djelo Breza i učenicima sma najavila kako je prema istoimenoj priči snimljen i film. Učenici su tijekom dva školska sata pogledali film Breza u režiji Ante Babaje. Nakon toga analizirali smo filmsku interpretaciju priče (filmska izražajna sredstva, obilježja igranog filma). Učenici su odmah povezali tijek radnje u filmu i u književnome djelu, uočili su sličnosti fizičkih osobina glumaca u filmu s njihovim književnim likovima te njihova ponašanja, prepoznali ulogu prostora u kojem likovi borave i sl.

  Rasprava o pročitanoj knjizi i o poglednom filmu bila je dobar uvod za sljedeći projektni zadatak. Učenici su bili podijeljeni u skupine. Zadatci su bili: pronaći sličnosti i razlike u radnji između književnoga djela i filma; usporediti glavne likove u noveli i glumce u filmu; usporediti sporedne likove i njihovu ulogu u književnome djelu i u filmu; uočiti sličnosti i razlike u opisu vanjskog i unutarnjeg prostora; uočiti važnost filmskih izražajnih sredstava u interpretaciji filma. Učenici su imali zadani rok kako bi izvršili zadatke. Učenici su tijekom realizacije projekta odlično surađivali, uložili trud, temeljito pristupili rješenju problema, bili su kreativni  i maštoviti.

  Sljedeća etapa projekta bila je izlaganje radova. Svaka skupina izložila je svoj rad u razredu. Sve skupine uložile su trud i vrlo odlično su odradile zadatke. Cilj projekta uspješno je ostvaren. Kroz njegovu realizaciju učenici su povezali i uvježbali sadržaje iz književnosti (obilježja novele, obilježja književnog djela za cjelovito čitanje), jezične sadržaje (govor likova, narječja hrvatskoga jezika) sa sadržajima medijske kulture (obilježja filma, filmska izražajna sredstva, scenarij, knjiga snimanja i dr.). Učenici su uvježbavali pisano i usmeno izražavanje. Kroz različite metode i oblike rada učenike se poticalo na aktivno sudjelovanje u radu. Skupinski rad motivirao je učenike te su pokazali veće zanimanje za rješavanje zadatka. Učenici su međusobno surađivali, kritički su promišljali, uočili su vrijednosti književnoga djela i filmskog ostvarenja, obogatili svoje znanje, razvijali osjećaj empatije i ojačali samopouzdanje.

  Zainteresiranost učenika za rad proširila je cilj projekta. Učenici su se javili kako bi izradili prezentaciju svih učeničkih radova, plakat o filmskom pojmovniku, likovno izražavanje portreta  književnih likova. Učenici su i ove zadatke uspješno odradili i prezentirali u razredu.       Zajedno smo vrednovali rad svake skupine. Sve skupine pokazale su marljivost i temeljitost u radu, odgovornost pri poštivanju zadanih rokova, poštivanje pravila skupinskoga rada i pristojnost u komunikasciji s nastavnicom i ostalim učenicima. Učenici su ovim projektom stekli nove spoznaje o književnoj i filmskoj umjetnosti. Uočili su kako se književna djela i filmska prilagodba ne nadmeću u svojoj uspješnosti nego uspoređuju kao različita umjetnička ostvarenja  koja imaju svoju vrijednost.


Priloženi dokumenti:
S._Kolar,_Breza,_ppt.pptx (318.26 KB)
Prezentacija_-_S._Kolar,_Breza.pptx (68.83 KB)


Pretražite stranicu


Napredno pretraživanje
Traži
Foto - video - Cesarus

  

FOTO        VIDEO

 ŠKOLSKO ZVONO

ŠKOLSKI LIST

Korisni linkovi

 

Korisni linkovi



Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Časopisi
CMS za škole logo
Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo / Trg Bana Jelačića 15, HR-32281 Ivankovo / os-acesarec-ivankovo.skole.hr / ured@os-acesarec-ivankovo.skole.hr
preskoči na navigaciju