preskoči na sadržaj

Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo

Vijesti

Školski projekt: Ljubavna tematika u književnim djelima

Autor: Kristina Perić, 26. 2. 2021.

Tijekom mjeseca veljače učenici 7. c razreda sudjelovali su u školskom projektu pod nazivom Ljubavna tematika u književnim djelima. Može se reći kako projektne aktivnosti traju od petog razreda, a uključuju čitanje i analize književnih djela. Također, učenici dosta čitaju i u slobodno vrijeme te rado predlažu ostalim učenicima svoje omiljene knjige.

Za savjet i preporuku za čitanje obrate se i školskoj knjižničarki, a često na nastavu nose i omiljene knjige. Za provođenje projekta odvojili smo dio nastave hrvatskoga jezika i slobodno vrijeme učenika. Krenuli smo s motivacijskim kvizom kako bi se učenici prisjetili književnih djela u kojima se obrađuju teme dječje zaljubljenosti, smiješnih i tužnih ljubavnih zapleta, prvih simpatija i sl. Učenici su se vrlo brzo prisjetili omiljenih junaka iz njima dobro poznatih književnih djela te poznatih stihova ljubavnih lirskih pjesama. Uslijedila je rasprava o poznatim književnim zaljubljenim parovima i njihovim dogodovštinama. Učenici su navodili njihova imena, osobine te najvažnije događaje koji su im ostali u sjećanju.

Nakon toga učenici su se upoznali s ciljem projekta, a to je uočiti zastupljenost ljubavne tematike u književnim djelima s kojima su se susretali na nastavi hrvatskoga jezika. Zatim su dobili zadatke. Bili su podijeljeni u skupine od kojih je svaka imala svoj istraživački zadatak. Prva skupina bila je zadužena za istraživanje određenih književnih djela za cjelovito čitanje prethodnih razreda; druga skupina istraživala je prozna književna djela za cjelovito čitanje sedmog razreda, treća skupina istraživala je lirske ljubavne pjesme u čitanci za sedmi razred, a četvrta skupina istraživala je prozna književna djela s ljubavnom tematikom u čitanci za sedmi razred. Članovi svake skupine međusobno su se dogovorili oko zaduženja. Učenici su se tijekom mjeseca pripremali za svoja završna izlaganja. Zbog epidemioloških prilika, učenici su najviše komunicirali putem teamsa i na nastavi. Projektne aktivnosti povezali smo i s Danom zaljubljenih koji se obilježava 14. veljače pa su učenici pripremili i interpretacije lirskih pjesama te snimili zvučne zapise. Na ponuđene početne stihove poznatih lirskih pjesama učenici su nastavljali pisati svoje ljubavne pjesme. Tako su se ciljevi projekta proširili i obogatili njegovu cjelokupnu provedbu.

Rok za izvedbu završnih radova malo smo produžili pa su učenici izložili svoje radove u ožujku. Učenici su uložili trud, svatko je nečim doprinuo ostvarenju zadatka svoje skupine. Uspješno su prikazali zastupljenost ljubavne tematike u književnim djelima kroz prezentacije  te rasprave nakon izlaganja. Zaključili su kako je ljubav česta tema u književnim djelima. Zastupljena je kao glavni događaj, sporedna tema ili kao dio sretnog završetka. Učenici su izdvojili sve primjere ljubavnih motiva koje su pronašli u različitim književnim vrstama. Naveli su likove koji su zaljubljeni te opisali njihove osobine. Zabilježili su i najljepše citate i zanimljive dijaloge. Odredili su poruke koje ljubav u književnim djelima šalje svojim čitateljima.

Neke od dobrobiti provedbe projekta su razvijanje kritičkog promišljanja učenika, razvijanje njihovih čitalačkih osobina te jačanje samopouzdanja kroz javno izlaganje. Učenici su razvijali vještine pisanog izražavanja, komunikacijske vještine, poštivali su pravila razgovora, uvježbavali pravila rada u skupini te poštivanje rokova za izvršavanje zadatka. Važno je da su međusobno surađivali, pomagali jedni drugima, učili i zabavili se. Iako nam je ova školska godina neuobičajena i otežava normalno učenje i odrastanje učenika, ovaj projekt pokazao je kako kod učenika nisu nedostajali ni motivacija ni temeljitost u radu. Učenici 7. c i inače su odgovorni u izvršavanju svojih obveza, vrlo zainteresirani za rad i za dodatne aktivnosti. Samoinicijativno se javljaju za odrađivanje različitih oblika zadataka vezanih uz nastavu hrvatskoga jezika i književnosti. Time pridonose kvaliteti nastave i uvijek su njezini aktivni sudionici.

                                                                                           Jasenka Tisucki, prof.


Priloženi dokumenti:
Ljubavna_tematika.pptx (9.11 MB)
Volio_bih_da_me_volis.mp3 (358.81 KB)


Pretražite stranicu


Napredno pretraživanje
Traži
Foto - video - Cesarus

  

FOTO        VIDEO

 ŠKOLSKO ZVONO

ŠKOLSKI LIST

Korisni linkovi

 

Korisni linkovi



Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Časopisi
CMS za škole logo
Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo / Trg Bana Jelačića 15, HR-32281 Ivankovo / os-acesarec-ivankovo.skole.hr / ured@os-acesarec-ivankovo.skole.hr
preskoči na navigaciju