2021-09-29 09:34:32

Dvadeseta obljetnica Europskog dana jezika

Učenici 8. c razreda OŠ „August Cesarec“ s nastavnicom hrvatskoga jezika Jasenkom Tisucki obilježili su dvadesetu obljetnicu održavanja Europskog dana jezika. Različitim aktivnostima priključili su se proslavi velikog europskog bogatstva, a to je jezična raznolikost. Na početku su se prisjetili glavnih ciljeva koje promovira ova manifestacija, a to su jačanje svijesti o raznolikosti jezika Europe, promicanje kulturne i jezične raznolikosti te poticanje ljudi svih dobi na učenje jezika.

Europska komisija ovom je prigodom organizirala posebnu virtualnu konferenciju na kojoj se govorilo o poticanju učenja stranih jezika, podržavanju jezične raznolikosti i uključivanju višejezične pismenosti u škole. Učenici su na satu razgovarali o tim temama. Istaknuli su kako im je najvažniji hrvatski jezik jer im je on materinski jezik. Ponosni su što su njegovi govornici.  No podržavaju poznavanje i učenje stranih jezika jer im to može  pomoći u daljnjem životu. Prepoznaju vrijednost mogućnosti učenja stranih jezika u školi i ističu njihove prednosti.  

Učenici su na redovnoj nastavi učili o raspravi i njezinim obilježjima. Poticanje učenja stranih jezika od najranije dobi poslužilo nam je kao tema za organizaciju rasprave u razredu. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine. Prva skupina navela je razloge zašto treba poticati učenje stranih jezika od najranije dobi, a druga ih je skupina pokušala osporiti navodeći svoje razloge. Učenici su bili aktivni, dokazima su potkrepljivali svoje mišljenje. Slušali su jedni druge, poštivali sugovornike, u nekim razmišljanjima su se složili te na kraju zajednički donijeli zaključke. Smatraju da je djeci u najranijoj dobi najvažnija igra i kako im to ne treba uskraćivati, ali kako se i igra može iskoristiti za stjecanje jezičnih kompetencija i za učenje stranih jezika. Učenje kroz igru, istaknuli su, djeci je najzanimljivije. Slažu se kako djecu u najranijoj dobi puno toga zanima što je dobar temelj za usvajanje početnih znanja i iz stranih jezika. Također se slažu kako treba iskoristiti i prednosti digitalne tehnologije, gledanje crtića, igranje različitih oblika igara primjerenih dječjoj dobi. Tako bi mogli naučiti i kako se neke riječi, osim na hrvatskom, kažu na nekom drugom jeziku. Smatraju kako je materinski jezik najvažniji i kako ga djeca prvog trebaju učiti usvojiti, a postupno im treba uvoditi i drugi jezik. Zaključili su da djecu ne treba previše opterećivati jer bezbrižno vrijeme djetinjstva ima mnoštvo blagodati.   

 

Drugu aktivnost dijelom smo povezali uz ovogodišnje obilježavanje Godine čitanja. Jedna skupina učenika dobila je zadatak pronaći nekoliko citata o važnosti čitanja i prevesti ih na engleski i njemački jezik. Druga skupina učenika dobila je zadatak upoznati se s europskim jezicima i pronaći neke zanimljivosti. Nakon toga učenici su izrađivali  umne mape. Treća skupina učenika učila je kako pozdraviti na različitim europskim jezicima. Četvrta skupina osmislila je i izradila plakate kako bi uokvirili radove koje su ostale skupine predstavile.

Obilježavanje Europskog dana jezika završili smo „putovanjem“ kroz Europu. Učenici su istraživali interaktivnu kartu Europe. Prekrasno osmišljen rad i bogato ispunjen jezičnim i kulturnim zanimljivostima o europskim državama i jezicima izradila je knjižničarka Kristina Perić.

Učenici su uživali u svim oblicima rada i s nestrpljenjem iščekuju nove projektne aktivnosti.

Jedan jezik vas vodi u hodnik života. Dva jezika usput otvaraju sva vrata.

(F. Smith)

                                                                                                               Jasenka Tisucki, prof.


Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo