2021-10-15 08:54:00

Tjedan školskog doručka

Hrvatski zavod za javno zdravstvo i ove je godine osmislio aktivnosti u sklopu projekta Živjeti zdravo, a vezano uz školski doručak. Učenici 5. b razreda sudjelovali su u projektu Tjedan školskog doručka koji se održavao tijekom drugog tjedna u listopadu. Učenici  su se na satu razrednika upoznali s programom projekta, ciljem i zadatcima. Ove godine glavna tema osim važnosti uključivanja zdravog doručka u obveznu prehranu školaraca, bilo je povrće kao sastavnica koju treba što više uključiti u doručak. Učenici su pročitali savjete stručnjaka na stranici HZJZ-a o nutritivnoj vrijednosti povrća, a zatim su upoznali i zanimljivosti o šarenom povrću. Prvo su se prisjetili nekih vrsta povrća, a zatim su ga razvrstavali prema bojama. Nakon toga naučili su kako svaka boja povrća označava različite dobrobiti na naše zdravlje.

 

Učenici su tijekom tjedna ocjenjivali školski doručak. Najveće zadovoljstvo učenici su   iskazali za doručak koji uključuje sirni namaz i kruh. Nakon toga vole jesti i kruh s eurokremom. Vole jesti i peciva (slanac, pletenica) s jogurtom. Nešto manje im se sviđa kada za doručak imaju zvrk s krumpirom ili sirnicu. Djelomično su zadovoljni pizzom. Najmanje su zadovoljni sendvičima sa salamom i pecivima s hrenovkom. Napitke kao sok, voćni jogurt, mlijeko učenici uglavnom ne odbijaju. U školskoj kuhinji  nedovoljno je zastupljeno povrće kao dio doručka. Učenici su poslušali savjete stručnjaka o važnosti povrća, a prijedlog da jedan dan u tjednu uvrste povrće u svoj doručak dobro je prihvaćen.

  Kako bi sadržaj projekta bio bogatiji u realizaciju su se uključile i članice literarne skupine. Učenica Marta Barić izradila je tematski plakat Zdrav doručak. Plakat je bio motivacija za sljedeće zadatke. Jedna skupina učenika osmislila je Tjedni plan povrtnog školskog doručka. Kakve hranjive i ukusne prijedloge su osmislili učenici, možete pogledati u prilogu. Druga skupina učenika imala je kratko druženje sa školskom kuharicom. Upoznali su bolje njezin rad u školi, a saznali su i neke zanimljivosti iz njezinog života. Učenica Lea Starinec izradila je digitalni plakat o ovom događaju.

 Posljednja aktivnost u ovom projektu bila je izrada tanjura pravilne prehrane. U ovom zadatku učenicima je pomogla nastavnice prirode Anica Đukić. Na nastavi im je održala predavanje o hranjivim tvarima koje bi se trebale naći na tanjuru svakog učenika. Učenici su pažljivo slušali i u kojim omjerima treba biti zastupljena koja namirnica. Nakon toga učenici su izrađivali svoje tanjure pravilne prehrane. Nastavnica im je prijedlozima pomogla kako bi dobili tanjur zdrave prehrane koji bi trebali primjenjivati u svojim obrocima.

 

Bio je ovo poticajan i zanimljiv projekt s mnoštvom poučnih aktivnosti. Učenici su naučili koliko je doručak važan za njihovo zdravlje, rast i razvoj. Upoznali su neke nove zdrave namirnice koje bi trebali uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Stručnjaci ističu kako je najveći problem većine djece nedostatak povrća u svakodnevnom jelovniku, stoga je ovo bila prava prilika kako bi učenici osvijestili važnost uvođenja svih vrsta povrća u obroke.

                                                                                              Jasenka Tisucki, prof.


Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo