Povodom manifestacije koja slavi knjigu i priču Mjesec hrvatske knjige u našoj su školi održane različite aktivnosti. Kako ističu organizatori: „Priču možemo slušati, čitati, čuti samo u prolazu, a možemo je i PRIPOVIJEDATI. Ona će nam samo izmamiti osmijeh ili nas pak od srca nasmijati. Zbog nje ponekad plačemo, ali može nam pružiti i blagotvorne riječi utjehe. Priča nas može potaknuti da napravimo nešto smo oduvijek željeli, a nismo se usudili.“ Vođene ovim riječima učenice osmih razreda, članice literarne skupine, osmislile su zanimljivu radionicu pod nazivom Pričaj mi bajku. Suradnju su ostvarile s najmlađim učenicima naše škole, prvašićima iz 1. c razreda. Radionica je održana 12. studenog i trajala je jedan školski sat.
Radionica je započela upoznavanjem i izmjenjivanjem dojmova o školi, jednih na početku, a drugih u završnom dijelu osnovnoškolskog obrazovanja. Prva aktivnost bila je upoznavanje učenika s obilježjima Mjeseca hrvatske knjige i ovogodišnjom temom, a to je pripovijedanje. Zatim je uslijedila aktivnost prepričavanja bajki. Učenice su pripremile prepričavanje ili čitanje bajke po izboru koje su predstavile znatiželjnim i vrlo aktivnim prvašićima. Svi smo upoznati s prednostima pričanja, čitanja naglas, slušanja i promišljanja o slušanoj priči, stoga je ova aktivnost imala mnoštvo pozitivnih učinaka na učenike.
Sljedeća aktivnost bio je rad u skupinama. Učenice su upoznale prvašiće s obilježjima umjetnosti pripovijedanja poznatijoj kao kamišibaj. Svaka skupina izradila je vizualne predloške bajke po izboru pa je u razredu uskoro nastalo bajkovito kazalište. Učenici 1. c razreda odlično su se snašli u ovoj aktivnosti, crtali su i bojali motive i likove iz bajki, a posebno su oduševili prepričavanjem svojih radova. Vrijeme je učinilo svoje pa je radionica brzo došla u završnu fazu, a učenici su se, uz obećanje o nastavku druženja u nekoj novoj radionici, zajedno zasladili slatkišima kojima su ih počastile učiteljice.
Umijeće pripovijedanja i pažljivog slušanja danas su važniji nego ikad prije, stoga je važno učenike podsjećati na ljepotu pisane riječi koju kriju knjige.
Ana Naglić, učiteljica razredne nastave
Jasenka Tisucki, učiteljica hrvatskog jezika