Povodom manifestacije koja slavi knjigu i priču Mjesec hrvatske knjige u našoj su školi održane različite aktivnosti. Kako ističu organizatori: „Priču možemo slušati, čitati, čuti samo u prolazu, a možemo je i PRIPOVIJEDATI. Ona će nam samo izmamiti osmijeh ili nas pak od srca nasmijati. Zbog nje ponekad plačemo, ali može nam pružiti i blagotvorne riječi utjehe. Priča nas može potaknuti da napravimo nešto smo oduvijek željeli, a nismo se usudili.“ Vođene ovim riječima učenice osmih razreda, članice literarne skupine, osmislile su zanimljivu radionicu pod nazivom Pričaj mi bajku. Suradnju su ostvarile s najmlađim učenicima naše škole, prvašićima iz 1. c razreda. Radionica je održana 12. studenog i trajala je jedan školski sat.

Radionica je započela upoznavanjem i izmjenjivanjem dojmova o školi, jednih na početku, a drugih u završnom dijelu osnovnoškolskog obrazovanja. Prva aktivnost bila je upoznavanje učenika s obilježjima Mjeseca hrvatske knjige i ovogodišnjom temom, a to je pripovijedanje. Zatim je uslijedila aktivnost prepričavanja bajki. Učenice su pripremile prepričavanje ili čitanje bajke po izboru koje su predstavile znatiželjnim i vrlo aktivnim prvašićima. Svi smo upoznati s prednostima pričanja, čitanja naglas, slušanja i promišljanja o slušanoj priči, stoga je ova aktivnost imala mnoštvo pozitivnih učinaka na učenike.

Sljedeća aktivnost bio je rad u skupinama. Učenice su upoznale prvašiće s obilježjima umjetnosti pripovijedanja poznatijoj kao kamišibaj. Svaka skupina izradila je vizualne predloške bajke po izboru pa je u razredu uskoro nastalo bajkovito kazalište. Učenici 1. c razreda odlično su se snašli u ovoj aktivnosti, crtali su i bojali motive i likove iz bajki, a posebno su oduševili prepričavanjem svojih radova. Vrijeme je učinilo svoje pa je radionica brzo došla u završnu fazu, a učenici su se, uz obećanje o nastavku druženja u nekoj novoj radionici, zajedno zasladili slatkišima kojima su ih počastile učiteljice.

Umijeće pripovijedanja i pažljivog slušanja danas su važniji nego ikad prije, stoga je važno učenike podsjećati na ljepotu pisane riječi koju kriju knjige.

                                                                                  Ana Naglić, učiteljica razredne nastave

                                                                                Jasenka Tisucki, učiteljica hrvatskog jezika

Skip to content