Provedba eTwinning projekata na izvannastavnim aktivnostima

Učenici osmih razreda naše škole, koji pohađaju izvannastavne aktivnosti literarnu skupinu i male glagoljaše, sudjeluju u različitim eTwinning projektima. Riječ je o zajednici za škole, internetski prostor u kojem škole mogu surađivati. eTwinning pruža sigurnu i besplatnu platformu za učitelje i učenike diljem Europe za zajednički rad na projektima, raspravu u online grupama i razvoj svojih profesionalnih vještina.

Prvi put uključili smo se u projekt Pjesme pišemo, kroz stihove dišemo 4. Projektnim se aktivnostima potiče razvoj mašte i kreativnosti učenika, razvijanje ljubavi prema stvaranju pjesama, njegovanje ljubavi prema književnosti, poticanje interesa za čitanjem i stvaranjem.  Za svaki mjesec tijekom školske godine zadane su teme koje su povezane uz obilježavanje značajnih događaja. Učenici stvaraju lirska djela, svoje radove objavljuju na stranici projekta, razmjenjuju dojmove, povezuju se i surađuju s partnerskim školama.

Svi naši knjiški moljci rado su se uključili u Uz čitanje riječi rastu 5.  Voditelji projekta raznovrsnim aktivnostima žele približiti djeci čitanje knjiga i na taj način izgrađivati kulturu čitanja, unaprijediti čitalačke vještine učenika i potaknuti njihovo kritičko razmišljanje. Učenici su već odradili neke aktivnosti, a posebno im je bila zanimljiva Putujuća pjesmarica. Riječ je o knjizi učeničkih radova koja putuje Hrvatskom u partnerske škole koje ju ispunjavaju radovima svojih učenika. Trenutno pripremamo straničnike s citatima iz omiljenih knjiga koje ćemo poslati na izložbu u školu u Ivanovce. Projektne aktivnosti trajat će cijelu školsku godinu, a učenici se posebno vesele video susretima s učenicima iz drugih škola.

Naše glagoljašice drugu godinu sudjeluju u projektu Igrajmo se glagoljicom. Promocija i očuvanje glagoljičke baštine dio su našeg nacionalnog identiteta, stoga je važno da s vrijednostima naše bogate jezične povijesti pobliže upoznajemo i naše učenike. Zanimljive, poučne i kreativne projektne aktivnosti motivirale su učenice na rad i izradu različitih materijala vezanih uz glagoljicu. Radovima se potiče učenike i na rad s digitalnim alatima pomoću kojih izrađuju igre i kvizove. Učenice se posebno raduju aktivnosti koja nam uskoro dolazi, a to je izrada božićnih ukrasa i čestitki koje ćemo razmijeniti s učenicima jedne partnerske škole.

Nastavak glagoljičke suradnje ostvarili smo drugu godinu u projektu Glagoljamo 9. Projektnim aktivnostima potiče se učenike na uvježbavanje čitanja i prevođenja glagoljičkih tekstova te  na poznavanje glagoljičkih slova kao brojki. Učenici sudjeluju u online natjecanjima koja se provode tijekom školske godine više puta.

Projektna nastava razvija različite kompetencije kod učenika kao što su komunikacija, suradnja, učenje s razumijevanjem, odgovornost, rješavanje problema i sl.

                                                                                                 Jasenka Tisucki, prof.

 

Skip to content