Tradicija, graditeljstvo i kulturna baština

Učenici 5. b razreda sudjeluju u projektu Tradicija, graditeljstvo i kulturna baština. Projekt je osmišljen je s ciljem da učenicima omogući razumijevanje vrijednosti zavičajne kulturne baštine, dok istovremeno razvijaju važne životne i kreativne vještine. Kroz različite istraživačke i stvaralačke aktivnosti učenici povezuju tradiciju, umjetnost, graditeljstvo i glazbu svoga zavičaja, otkrivajući pritom bogatstvo kulturne raznolikosti i vrijednost očuvanja naslijeđa. Krajnji cilj projekta jest očuvanje i promicanje vrijednosti bogate kulturne baštine te jačanje nacionalnog i zavičajnog identiteta učenika.

Učenici su istraživali tradiciju svoga zavičaja i kulturnu baštinu kroz različite oblike izražavanja i stvaranja. U okviru književno-umjetničkog dijela projekta učenici su odabrali predstavnike zavičajne poezije i odabrali po jednu pjesmu koja govori o Slavoniji. Svoja zapažanja oblikovali su u prezentaciju u kojoj su se pronašli stihovi Dobriše Cesarića, Dragutina Tadijanovića i Miroslava Slavka Mađera. Uočili su zavičajnu tematiku u pjesmama i izdvajali odgovarajuće motive. Zatim su izradili vizualizaciju odabrane pjesme –  Slavonija, Visoka žuta žita, Putujući Slavonijom, I kad umrem, pjevat će Slavonija. Njihovi radovi izloženi su na razrednim panoima, a svaki učenik opisao je svoj rad povezujući ga s odabranim stihovima.

Zavičajna poezija povezuje učenike s njihovim krajem, jezikom i tradicijom. Kroz stihove pjesnika koji pišu o rodnom zavičaju, učenici otkrivaju ljepotu materinjeg jezika, bogatstvo osjećaja i snagu pripadnosti. Takve pjesme potiču ljubav prema zavičaju, poštovanje prema kulturnoj baštini i razvijaju nacionalni identitet. Pjesma Moje Ivankovo ivankovačkog pučkog pjesnika Franje Petričića – Donkovog obogatila je projektne aktivnosti, znanje učenika i svijest o ljepoti rodnog kraja. Učenici su poslušali originalni audiozapis autorove izvedbe i iskazali svoje dojmove.

Ovaj projekt učenicima je otvorio prozor u prošlost, ali i pokazao put prema budućnosti. Učeći o glazbi, pjesništvu i tradicijskim običajima, učenici su otkrili kako se u svakom detalju prošlosti krije priča o nama samima. Spojem znanja, stvaralaštva i zajedništva oživjeli su duh Slavonije i svoga zavičaja te pokazali da kulturna baština nije samo sjećanje, nego živa inspiracija koja nas povezuje i oblikuje.

                                                                                   Jasenka Tisucki, učiteljica savjetnica

Skip to content