KLASA: 112-01/24-01/165
URBROJ: 2196-48-24-01
Ivankovo, 23. 8. 2024. godine
Temeljem članka 99. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22) i Godišnjeg plana objave Poziva na dostavu projektnih prijedloga sufinanciranih iz Europskog socijalnog fonda plus u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027., objavljuje
JAVNI POZIV
za prijavu kandidata za izvršavanje poslova pomoćnika u nastavi u Osnovnoj školi „August Cesarec“
Broj pomoćnika u nastavi: 1
Broj stručnih komunikacijskih posrednika: 0
Mjesto rada: Osnovna škola „August Cesarec“, Ivankovo
Radno vrijeme: minimalno 20 sati tjedno ili nepuno radno vrijeme ovisno o potrebama učenika s teškoćama u razvoju
Prijevoz na rad: djelomično / u visini cijene karte linijskog međumjesnog prijevoza ovlaštenog prijevoznika
Vrsta ugovora: Ugovor o radu na određeno vrijeme do kraja školske godine, odnosno do 31. kolovoza 2025.
I. UVJETI (PUN)
- punoljetnost,
- zdravstvena sposobnost,
- završeno najmanje četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje,
- završen program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi ili iznimno edukacija za pomoćnika u nastavi u trajanju od najmanje 20 sati ako je završena do 30. lipnja 2024. godine,
- nepostojanje zapreka za zasnivanje radnog odnosa u školskoj ustanovi iz članka 106. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Iznimno, kandidat za pomoćnika u nastavi može biti osoba koja ne ispunjava uvjet završenog četverogodišnjeg srednjoškolskog obrazovanja, ali ispunjava uvjet završenog trogodišnjeg srednjoškolskog obrazovanja i završen program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi, ako na području osnivača odgojno-obrazovne ustanove nije moguće zaposliti pomoćnika u nastavi, a to nije u suprotnosti s interesima učenika s teškoćama u razvoju.
Pomoćnik u nastavi ne može pružati potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa svom članu obitelji, osim kada na području osnivača odgojno-obrazovne ustanove nije moguće zaposliti pomoćnika u nastavi, a to nije u suprotnosti s interesima učenika s teškoćama u razvoju.
II. OPIS POSLOVA POMOĆNIKA U NASTAVI
Poslovi pomoćnika u nastavi su potpora u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, potpora u kretanju, potpora pri uzimanju hrane i pića, potpora u obavljanju higijenskih potreba, potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnja s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima te vršnjacima učenika u razredu, poslovi prema zaduženju ravnatelja ustanove nakon završetka nastavne godine, sve sukladno važećem Pravilniku o pomoćnicima i stručnim komunikacijskim posrednicima.
Pomoćnik u nastavi može pružati potporu jednom ili dvoje učenika u istome razrednom odjelu ili različitim razrednim odjelima ili kao pomoćnik u nastavi skupini učenika istoga razrednog odjela/odgojno-obrazovne skupine uzimajući u obzir individualne potrebe svakog učenika.
III. UVJETI (SKP)
- punoljetnost,
- zdravstvena sposobnost,
- završeno najmanje četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje,
- nepostojanje zapreka za zasnivanje radnog odnosa u školskoj ustanovi iz članka 106. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi,
- stručni komunikacijski posrednik za gluhe učenike koji pruža komunikacijsku potporu hrvatskim znakovnim jezikom, mora imati završen program za stjecanje odgovarajuće kvalifikacije ili skupova ishoda učenja sukladno HKO-u za stručnog komunikacijskog posrednika koji uključuje položen ispit razine B2 o poznavanju hrvatskog znakovnog jezika.
Iznimno, kandidat za stručno komunikacijskog posrednika može biti osoba koja ne ispunjava uvjet o završenom programu za stjecanje odgovarajuće kvalifikacije ili skupova ishoda učenja sukladno HKO-u za stručnog komunikacijskog posrednika koji uključuje položen ispit razine B2 o poznavanju hrvatskog znakovnog jezika, a ima završen program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za stručno komunikacijskog posrednika, ako na području osnivača odgojno-obrazovne ustanove nije moguće zaposliti pomoćnika u nastavi, a to nije u suprotnosti s interesima učenika s teškoćama u razvoju.
Stručni komunikacijski posrednik ne može pružati potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa svom članu obitelji, osim kada na području osnivača odgojno-obrazovne ustanove nije moguće zaposliti stručnog komunikacijskoj posrednika, a to nije u suprotnosti s interesima gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika s teškoćama u razvoju.
IV. OPIS POSLOVA STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
Poslovi stručnoga komunikacijskog posrednika su pružati komunikacijsku potporu u onom sustavu komunikacije koji učenik preferira, pripremati se za nastavu i neposredni rad s učenikom u svrhu objašnjavanja/prevođenja određenih pojmova učeniku prema uputama učitelja/nastavnika, pružati potporu učeniku pri uporabi radnih materijala i korištenju udžbenika, dodatno objasniti/prevesti pojmove učeniku, poticati učenika na pisanje i izražavanje u onom sustavu komunikacije koji učenik preferira, a u skladu s učenikovim mogućnostima i sklonostima, poticati učenika na suradnju s ostalim učenicima, pružati potporu pri kretanju za gluhoslijepe učenike i osigurati prenošenje vizualnih/auditivnih informacija (opisivanje okoline u nastavnim, izvannastavnim i izvanučioničkim aktivnostima), ispisivati na računalu tekst izlaganja predavača tijekom nastave, surađivati s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima, izvršavati poslove prema zaduženju ravnatelja ustanove nakon završetka nastavne godine, i obavljati ostale poslove iz stavka 4., članka 2. Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima prema potrebama učenika.
V. DODATNA ZNANJA I VJEŠTINE
Poštivanje različitosti, afinitet prema djeci s teškoćama u razvoju, otvorenost, odgovornost, fleksibilnost, razvijene komunikacijske vještine, podjednaka sklonost individualnom i timskom radu, točnost u izvršavanju poslova, organiziranost, emocionalna stabilnost i dosljednost.
VI. UGOVORNI UVJETI
S odabranim pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima, po dobivanju suglasnosti Ministarstva, škole će sklopiti ugovor o radu na određeno vrijeme kojim će se definirati međusobna prava i obveze. Radno vrijeme bit će određeno sukladno individualnim potrebama učenika s teškoćama u razvoju kojima će pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici pružati asistenciju za vrijeme nastave i izvan- učioničkih aktivnosti.
VII. POSTUPAK PRIJAVE
Kandidati koji se prijavljuju za radna mjesta pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika dužni su priložiti sljedeće dokumente:
- zamolbu/životopis (vlastoručno potpisan, obvezno navesti datum i mjesto rođenja, adresu stanovanja te kontakt telefonski broj i e-mail, navesti preferiranu/e školu/e, te ukoliko je primjenjivo podatke o iskustvu u radu s djecom s teškoćama),
- dokaz o odgovarajućem stupnju obrazovanja (presliku diplome ili potvrdu o stečenoj stručnoj spremi),
- obostranu presliku osobne iskaznice,
- uvjerenje nadležnog suda da se ne vodi kazneni postupak za neko od kaznenih djela iz članka 106. Zakona o odgoju i obrazovanju u srednjoj školi, ne starije od 3 mjeseca,
- potvrdu ili certifikat o završenom programu edukacije za poslove pomoćnika,
- dokazi o pravu prednosti, ukoliko ostvaruju takva prava.
Isprave se prilažu u neovjerenom presliku.
Javna ustanova zadržava pravo uvida u originalne dokumente.
Na natječaj se pod jednakim uvjetima mogu javiti kandidati oba spola.
Podnošenjem prijave na natječaj, pristupnici natječaja su izričito suglasni da osnivač javnih ustanova kao voditelj zbirke osobnih podataka može prikupljati, koristiti i dalje obrađivati podatke u svrhu provedbe natječajnog postupka i zapošljavanja te da ih može koristiti u svrhu kontaktiranja i objave na svojim internetskim stranicama i/ili oglasnoj ploči.
Kandidati koji prema posebnim propisima ostvaruju pravo prednosti pri zapošljavanju, moraju se u prijavi pozvati na to pravo, odnosno uz prijavu priložiti svu propisanu dokumentaciju prema posebnom zakonu te imaju prednost u odnosu na ostale kandidate samo pod jednakim uvjetima.
Kandidati koji ostvaruju pravo prednosti pri zapošljavanju sukladno članku 102. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (NN br. 121/17, 98/19, 84/21 i 156/23), uz prijavu na natječaj dužni su, pored dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta, priložiti i sve potrebne dokaze iz članka 103. navedenog Zakona dostupne na poveznici Ministarstva hrvatskih branitelja: https://branitelji.gov.hr/UserDocsImages//NG/12%20Prosinac/Zapo%C5%A1ljavanje//Popis%20dokaza%20za%20ostvarivanje%20prava%20prednosti%20pri%20zapo%C5%A1ljavanju.pdf
Kandidati koji ostvaruju pravo prednosti pri zapošljavanju sukladno članku 48. Zakona o civilnim stradalnicima iz Domovinskog rata (NN br. 84/21), uz prijavu na natječaj dužni su, pored dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta, priložiti i sve potrebne dokaze iz članka 49. navedenog Zakona dostupne na poveznici Ministarstva hrvatskih branitelja: https://branitelji.gov.hr/UserDocsImages//dokumenti/Nikola//popis%20dokaza%20za%20ostvarivanje%20prava%20prednosti%20pri%20zapo%C5%A1ljavanju-%20Zakon%20o%20civilnim%20stradalnicima%20iz%20DR.pdf
Kandidati koji se pozivaju na pravo prednosti pri zapošljavanju sukladno članku 48.f Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata (NN br. 33/92, 57/92, 77/92, 27/93, 58/93, 2/94, 76/94, 108/95, 108/96, 82/01, 103/03, 148/13 i 98/19), uz prijavu na natječaj dužni su, pored dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta, priložiti i rješenje ili potvrdu o priznatom statusu iz koje je vidljivo spomenuto pravo, izjavu da do sada nisu koristili pravo prednosti prilikom zapošljavanja po toj osnovi te dokaz iz kojeg je vidljivo na koji je način prestao radni odnos kod posljednjeg poslodavca (rješenje, ugovor, sporazum i sl.).
Kandidati koji se pozivaju na pravo prednosti pri zapošljavanju sukladno članku 9. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN br. 157/13, 152/14, 39/18 i 32/20), uz prijavu na natječaj dužni su, pored dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta, priložiti i dokaz o invaliditetu (javna isprava o invaliditetu na temelju koje se osoba može upisati u očevidnik zaposlenih osoba s invaliditetom) te dokaz iz kojeg je vidljivo na koji je način prestao radni odnos kod posljednjeg poslodavca, odnosno služba.
VIII. ODABIR KANDIDATA
Odabir kandidata za pomoćnike u nastavi i stručnog komunikacijskog posrednika izvršit će Školski odbor Osnovne škole „August Cesarec“, Ivankovo.
IX. DOSTAVA PRIJAVA
Prijave se podnose preporučeno poštom ili predaju osobno u zatvorenoj omotnici na sljedeću adresu škole: Osnovna škola „August Cesarec“, Ivankovo, Trg bana Jelačića 15, 32281 Ivankovo
s napomenom
„Prijava za obavljanje poslova PUN/SKP“.
Rok za podnošenje prijava je od 23. do 31. 8. 2024. godine.
Nepotpune i nepravodobne prijave neće se razmatrati.
Izrazi koji se koriste u ovom Javnom pozivu, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Ravnatelj: ___________________________
Željko Puljić, prof.