Peti Filmski dan u našoj školi – dan za priče na velikom platnu

U petak, 2. svibnja, u našoj se školi održao peti po redu Filmski dan, projektni dan posvećen filmu kao umjetnosti, izražavanju i sredstvu komunikacije. Filmski dan svake godine pruža učenicima priliku da, kroz gledanje pomno odabranih filmova i sudjelovanje u radionicama, razvijaju medijsku pismenost, kritičko razmišljanje i ljubav prema filmskoj kulturi.

Učenici 7. i 8. razreda gledali su dokumentarni film Ovisnik o internetu koji govori o trima tinejdžera, njihovim roditeljima i zdravstvenim djelatnicima koji im žele pomoći da se riješe ovisnosti o internetu u rehabilitacijskom centru u Pekingu. Učenici 5. i 6. razreda  pogledali su dokumentarni film Zašto skačem (The Reason I Jump) koji je nastao prema istoimenoj knjizi Naokija Higashide, japanskog dječaka s autizmom. Učenici 3. i 4. razreda gledali su igrani, nijemi,  crno – bijeli film Buster detektiv (Sherlock Jr.) iz 1924. godine, u režiji i izvedbi slavnog glumca i redatelja Bustera Keatona, dok su učenici 1. i 2. razreda gledali su dva kratka animirana filma: Pisma na kraju šume i Glazbene čarapice.

Nakon svake projekcije, učenici su sudjelovali u razgovorima s posebnom gošćom – Anom Šimić, producenticom i pokretačicom Revije hrvatskog kratkometražnog filma Filmska RUNDA iz Osijeka. Ana je učenicima približila što je sve potrebno da bi film nastao – od ideje, scenarija, planiranja i snimanja, do montaže i distribucije. Upoznala ih je i sa svojim zanimanjem location scouta i lokacijskog menadžera, govoreći o važnosti mjesta snimanja i organizacije filmskih setova.

Osim gledanja filmova, učenici su sudjelovali i u kreativnim radionicama:

  • Treći i četvrti razredi okušali se u izvođenju gegova karakterističnih za doba nijemog filma, ali i u glumi kratkih scena inspiriranih filmom Sherlock Jr.
  • Drugi razredi izrađivali su vlastite knjige snimanja, crtajući i planirajući kadrove filmskih priča.
  • Prvi razredi sudjelovali su u radionici optičkih igračaka izrađujući Zoetrope i Flipbookove kroz koje su naučili osnove pokreta i animacije.

Filmski dan i ove je godine ispunio svoju svrhu – spojio je obrazovanje, umjetnost i zabavu, pruživši učenicima priliku da razviju kreativnost i osjete moć filmske priče.  Nadam se kako je mnogima izmamio osmijeh na lice, potaknuo ih na razmišlajnje, ali i pokrenuo maštu.

I, tko zna – možda se iza nekog školskog ruksaka već skriva budući redatelj, snimatelj, scenaristica ili glumica, a Filmski dan bio je njihova prva filmska klapa! 

                                     Ana Naglić, mag.prim.educ.

Skip to content