Projekt – Kreativna lektira
Obrada djela za cjelovito čitanje – lektira, sastavni je dio nastave hrvatskoga jezika koji se nikako ne bi trebao svoditi na reprodukciju i prepričavanje pročitanoga sadržaja. Kada se lektira obradi na kreativan način, ona postaje zanimljivija i potiče učenike na dublje razumijevanje djela, razvija kritičko mišljenja i potiče izražavanje osobnih stavova. Kreativni pristup lektiri omogućuje doživljaj lektire kao prostora za osobni rast i kreativnost. Ovakav pristup obradi lektire nudi puno mogućnosti: dramatizacija teksta igranjem uloga, pisanje pisama književnim likovima, postupke stvaralačkog prepričavanja sadržaja u kojem nastaju novi – učenički ostvaraji, izrada plakata, filmova, stripova i slikovnica.
Tijekom školske godine sa svojim učenicima provodim projekt Kreativna lektira čiji je cilj kreativan pristup obradi književnih djela za cjelovito čitanje te razvijanje čitateljskih navika i ljubavi prema književnosti. Svako pročitano djelo s učenicima nastojim obraditi na kreativan i zanimljiv način. Ove školske godine pročitana smo djela dramatizirali, stvaralački prepričavali, ilustrirali i predstavljali na kreativne načine. Krajem travnja obradili smo djelo za cjelovito čitanje Bajka o vratima. Učenici su djelo pročitali te su imali su zadatak izraditi vrata od papira koja simbolički prikazuju osobni doživljaj djela. Učenicima je zadatak bio zanimljiv i zabavan što zasigurno utječe na bolje razumijevanje i pamćenje pročitanoga sadržaja.
Marija Jurić, prof. hrvatskoga jezika, učitelj izvrstan savjetnik