Sudjelovanje u projektu „FoodEducators”

 

Učenici s dodatne nastave engleskog jezika uključili su se u projekt „FoodEducators”. Istraživali su o načinima kako dolazi do bacanja hrane, te kako se postotak hrane uništi i pri samom procesu proizvodnje, pakiranja i procesuiranja hrane.

Nakon što smo prošli kroz prezentaciju, riješili kviz i pogledali video o načinima smanjenja gubitka hrane, učenici su izrađivali informativne plakate na zadanu temu. Saznali su puno zanimljivih informacija, te sudjelovanjem u projektu, produbili svoje znanje i engleskog jezika, jer su cijelo istraživanje odradili na engleskom jeziku,  ali i načina kako čuvati hranu, pohranjivati ju, tako da ne dolazi do gubitaka i bacanja hrane.

Nešto o samom projektu: FoodEducators program  je započet od strane EIT Food 2022. pod nazivom „Youth Mission”. Projekt je aktivan u preko deset europskih zemalja.

 

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti

16.10.2024.

Learning in different ways

Na satu engleskog jezika u petom razredu obrađivali smo temu učenja, na koje sve načine možemo učiti, i koji pristup učenju najbolje odgovara kojim učenicima. Učenici su se upoznali s činjenicom kako postoje različiti tipovi osoba s obzirom na metodu i način učenja koji im je najlakši, neki voli učiti sami, nekome je lakše u grupi, neki vole učiti uz glazbu, nekome je lakše učiti u prirodi, neki se vole gibati, kretati dok uče. Neki od nas vole riječi i čitanje, a neki vole brojeve. Učenici su izradili i prezentirali radove o načinima učenja, te su sebe svrstali na koji način najbolje uče. Nitko od nas nije jedan tip osobe, već smo češće kombinacija više tipova. Uvijek moramo razumjeti kako smo svi drugačiji, kako svatko od nas uči na drugačiji način, i imati obzira i razumijevanja jedni prema drugima.

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti

Datum objave: 4.11.2024

Sudjelovanje na Smotri primjera dobre prakse obilježavanja Dana Europskog jezika

I ovu školsku godinu, treću zaredom, naša škola je sudjelovala na Smotri primjera dobre prakse obilježavanja Dana Europskog jezika.
Smotra je održana u ponedjeljak 25. studenog 2024., a u sklopu državnog stručnog skupa povodom Europskog dana jezika: Strani jezik izvan škole i heterogena učionica.
Smotra je ponudila pregršt kreativnih ideja, sadržajno je bila bogata, te su se mnoge škole i nastavnici predstavili svojim primjerima dobre prakse. Smotra je ujedno i prilika za dobru promociju škole. Naša je škola već prepoznata po svojim primjerima i idejama.
Izlaganje za našu školu je odradila nastavnica engleskog jezika Ivana Kozić te prikazala primjere dobre prakse nastavnica i knjižničarke naše škole.
Nastavnica hrvatskog jezika Jasenka Tisucki i knjižničarka Kristina Perić održale su radionice. Radionicu Jezici za mir vodila je učiteljica hrvatskoga jezika Jasenka Tisucki, a radionicu Učenje hrvatskog znakovnog jezika vodila je stručna suradnica knjižničarka Kristina Perić. Na prvoj su radionici učenici gledali prezentaciju o Europskim jezicima, te kartu Europe. Odgovorili su na pitanje „Koju snagu imaju jezici u Europi?”. Nakon razgovora o važnosti tolerancije, međukulturalnog razumijevanja i poštivanja različitosti, učenici su dobili zadatke. Svatko je mogao odabrati dva europska jezika i dva ključna pojma koja je zapamtio tijekom razgovora. Pojmove su trebali prevesti na odabrane jezike, a zatim ih zalijepiti na predloške. Za podloge su izrezali golubice mira koje su učenici obojali u zastave država koje su odabrali za prevođenje. Nastao je jedan poučan, kreativan i zanimljiv plakat kojim su učenici ukrasili razredni pano.
Druga radionica bila je posvećena učenju hrvatskog znakovnog jezika. Učenici su naučili dvoručnu znakovnu abecedu, pojmove vezane uz školu (učitelj, osnovna škola, učenici…). Svaki učenik naučio je predstaviti se i pokazati svoje ime znakovnim jezikom. Prigodno uz Europski dan jezika, učenici su znakovnim jezikom uvježbali i nazive europskih zemalja. Na kraju su odigrali igru „gluhi telefon“ tijekom koje su umjesto izgovaranja riječi, komunicirali znakovnim jezikom. Radionica je uspješno odrađena, ciljevi su ostvareni, a izrazito pozitivne potvrdne reakcije učenika povećale su njihovu motivaciju za daljnji uspjeh i učenje.
Učenici su imali priliku sudjelovati i u kreativnom natjecanju Jezici za mir na poveznici https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/hr-HR/Default.aspx .
U obliku postera trebali su ilustrirati zadanu temu služeći se citatima, simbolima i umjetničkim djelima. Cilj natjecanja je poslati poruke jedinstva i razumijevanja među različitim jezicima i aktivno pridonijeti uporabi jezika kao sredstva za prevazilaženje jezičnih i kulturnih podjela.
Provedenim aktivnostima, učenici su osvijestili važnost današnjeg dana, a svojim radovima potaknuli su i druge učenike naše škole da se pridruže ovoj značajnoj manifestaciji.
Nastavnica je Marija Jurić učenicima početkom školske godine zadala zadatak izabrati jednu od europskih država te samostalno istražiti činjenice i zanimljivosti o njezinoj kulturnoj i povijesnoj baštini. Rezultate istraživanja učenici su trebali predstaviti kratkim izlaganjem uz slikokaz. Također su imali zadatak naučiti reći jednu rečenicu po izboru na jeziku izabrane zemlje. Europski dan jezika protekao je u zabavnom tonu. Učenici su pozorno pratili izlaganja drugih učenika koja su bila poučna i zanimljiva. Svi su se zaista potrudili izabranu zemlju i jezik predstaviti na što bolji način. Neki učenici su čak pripremili i pokazali tradicionalna jela pojedinih europskih zemalja, a svoja izlaganja nastojali su obogatiti iznoseći drugima nepoznate zanimljivosti. Svaki učenik se uspješno i predstavio po jednom rečenicom na stranom jeziku, a neki učenici su se odvažili i naučili i više od jedne rečenice.
Učenici 3. i 4. razreda izrađivali su plakate s pozdravima na različitim jezicima povodom Europskog dana jezika s nastavnicom engleskog jezika Ljiljanom Raguž.
S nastavnicom Dijanom Penava učenici 6.a razreda su iz prirode izradili herbarije s različitim biljkama, te su pisali nazive biljaka na latinskom, hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku, te na taj način prigodno obilježili Europski dan jezika.
Ja sam s učenicima trećih razreda ove godine obilježila Europski dan jezika razgovorom o značaju toga dana, te slušanjem i učenjem pozdrava „Hello” na raznim jezicima. Nakon toga su učenici crtali zastave i pozdrave raznih zemalja.
Peti razredi sudjelovalisu u radionici koju sam pripremila s učenicama sedmog razreda koje pohađaju dodatnu nastavu iz engleskog jezika. Učenice sedmog razreda pripremile su prezentaciju u kojoj su ispričale učenicima petog razreda zašto se slavi Europski dan jezika, kako je sve počelo, na koji način se obilježava, te su podijelile s njima nekoliko zanimljivih činjenica o jezicima, npr. koji jezik je najteže naučiti, koliko jezika imamo u svijetu, koliko u Europi…
Nakon odslušanog predavanja, učenice su pripremile i kviz za učenike petih razreda.
Učenici sedmih razreda izrađivali su plakate o Europskom danu jezika, o vicevima na raznim jezicima, izrazima na raznim jezicima.
Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti
datum objave: 2.12.2024.

Skip to content