Sudjelovanje u projektu „FoodEducators”

 

Učenici s dodatne nastave engleskog jezika uključili su se u projekt „FoodEducators”. Istraživali su o načinima kako dolazi do bacanja hrane, te kako se postotak hrane uništi i pri samom procesu proizvodnje, pakiranja i procesuiranja hrane.

Nakon što smo prošli kroz prezentaciju, riješili kviz i pogledali video o načinima smanjenja gubitka hrane, učenici su izrađivali informativne plakate na zadanu temu. Saznali su puno zanimljivih informacija, te sudjelovanjem u projektu, produbili svoje znanje i engleskog jezika, jer su cijelo istraživanje odradili na engleskom jeziku,  ali i načina kako čuvati hranu, pohranjivati ju, tako da ne dolazi do gubitaka i bacanja hrane.

Nešto o samom projektu: FoodEducators program  je započet od strane EIT Food 2022. pod nazivom „Youth Mission”. Projekt je aktivan u preko deset europskih zemalja.

 

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti

16.10.2024.

Learning in different ways

Na satu engleskog jezika u petom razredu obrađivali smo temu učenja, na koje sve načine možemo učiti, i koji pristup učenju najbolje odgovara kojim učenicima. Učenici su se upoznali s činjenicom kako postoje različiti tipovi osoba s obzirom na metodu i način učenja koji im je najlakši, neki voli učiti sami, nekome je lakše u grupi, neki vole učiti uz glazbu, nekome je lakše učiti u prirodi, neki se vole gibati, kretati dok uče. Neki od nas vole riječi i čitanje, a neki vole brojeve. Učenici su izradili i prezentirali radove o načinima učenja, te su sebe svrstali na koji način najbolje uče. Nitko od nas nije jedan tip osobe, već smo češće kombinacija više tipova. Uvijek moramo razumjeti kako smo svi drugačiji, kako svatko od nas uči na drugačiji način, i imati obzira i razumijevanja jedni prema drugima.

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti

Datum objave: 4.11.2024

Sudjelovanje na Smotri primjera dobre prakse obilježavanja Dana Europskog jezika

I ovu školsku godinu, treću zaredom, naša škola je sudjelovala na Smotri primjera dobre prakse obilježavanja Dana Europskog jezika.
Smotra je održana u ponedjeljak 25. studenog 2024., a u sklopu državnog stručnog skupa povodom Europskog dana jezika: Strani jezik izvan škole i heterogena učionica.
Smotra je ponudila pregršt kreativnih ideja, sadržajno je bila bogata, te su se mnoge škole i nastavnici predstavili svojim primjerima dobre prakse. Smotra je ujedno i prilika za dobru promociju škole. Naša je škola već prepoznata po svojim primjerima i idejama.
Izlaganje za našu školu je odradila nastavnica engleskog jezika Ivana Kozić te prikazala primjere dobre prakse nastavnica i knjižničarke naše škole.
Nastavnica hrvatskog jezika Jasenka Tisucki i knjižničarka Kristina Perić održale su radionice. Radionicu Jezici za mir vodila je učiteljica hrvatskoga jezika Jasenka Tisucki, a radionicu Učenje hrvatskog znakovnog jezika vodila je stručna suradnica knjižničarka Kristina Perić. Na prvoj su radionici učenici gledali prezentaciju o Europskim jezicima, te kartu Europe. Odgovorili su na pitanje „Koju snagu imaju jezici u Europi?”. Nakon razgovora o važnosti tolerancije, međukulturalnog razumijevanja i poštivanja različitosti, učenici su dobili zadatke. Svatko je mogao odabrati dva europska jezika i dva ključna pojma koja je zapamtio tijekom razgovora. Pojmove su trebali prevesti na odabrane jezike, a zatim ih zalijepiti na predloške. Za podloge su izrezali golubice mira koje su učenici obojali u zastave država koje su odabrali za prevođenje. Nastao je jedan poučan, kreativan i zanimljiv plakat kojim su učenici ukrasili razredni pano.
Druga radionica bila je posvećena učenju hrvatskog znakovnog jezika. Učenici su naučili dvoručnu znakovnu abecedu, pojmove vezane uz školu (učitelj, osnovna škola, učenici…). Svaki učenik naučio je predstaviti se i pokazati svoje ime znakovnim jezikom. Prigodno uz Europski dan jezika, učenici su znakovnim jezikom uvježbali i nazive europskih zemalja. Na kraju su odigrali igru „gluhi telefon“ tijekom koje su umjesto izgovaranja riječi, komunicirali znakovnim jezikom. Radionica je uspješno odrađena, ciljevi su ostvareni, a izrazito pozitivne potvrdne reakcije učenika povećale su njihovu motivaciju za daljnji uspjeh i učenje.
Učenici su imali priliku sudjelovati i u kreativnom natjecanju Jezici za mir na poveznici https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/hr-HR/Default.aspx .
U obliku postera trebali su ilustrirati zadanu temu služeći se citatima, simbolima i umjetničkim djelima. Cilj natjecanja je poslati poruke jedinstva i razumijevanja među različitim jezicima i aktivno pridonijeti uporabi jezika kao sredstva za prevazilaženje jezičnih i kulturnih podjela.
Provedenim aktivnostima, učenici su osvijestili važnost današnjeg dana, a svojim radovima potaknuli su i druge učenike naše škole da se pridruže ovoj značajnoj manifestaciji.
Nastavnica je Marija Jurić učenicima početkom školske godine zadala zadatak izabrati jednu od europskih država te samostalno istražiti činjenice i zanimljivosti o njezinoj kulturnoj i povijesnoj baštini. Rezultate istraživanja učenici su trebali predstaviti kratkim izlaganjem uz slikokaz. Također su imali zadatak naučiti reći jednu rečenicu po izboru na jeziku izabrane zemlje. Europski dan jezika protekao je u zabavnom tonu. Učenici su pozorno pratili izlaganja drugih učenika koja su bila poučna i zanimljiva. Svi su se zaista potrudili izabranu zemlju i jezik predstaviti na što bolji način. Neki učenici su čak pripremili i pokazali tradicionalna jela pojedinih europskih zemalja, a svoja izlaganja nastojali su obogatiti iznoseći drugima nepoznate zanimljivosti. Svaki učenik se uspješno i predstavio po jednom rečenicom na stranom jeziku, a neki učenici su se odvažili i naučili i više od jedne rečenice.
Učenici 3. i 4. razreda izrađivali su plakate s pozdravima na različitim jezicima povodom Europskog dana jezika s nastavnicom engleskog jezika Ljiljanom Raguž.
S nastavnicom Dijanom Penava učenici 6.a razreda su iz prirode izradili herbarije s različitim biljkama, te su pisali nazive biljaka na latinskom, hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku, te na taj način prigodno obilježili Europski dan jezika.
Ja sam s učenicima trećih razreda ove godine obilježila Europski dan jezika razgovorom o značaju toga dana, te slušanjem i učenjem pozdrava „Hello” na raznim jezicima. Nakon toga su učenici crtali zastave i pozdrave raznih zemalja.
Peti razredi sudjelovalisu u radionici koju sam pripremila s učenicama sedmog razreda koje pohađaju dodatnu nastavu iz engleskog jezika. Učenice sedmog razreda pripremile su prezentaciju u kojoj su ispričale učenicima petog razreda zašto se slavi Europski dan jezika, kako je sve počelo, na koji način se obilježava, te su podijelile s njima nekoliko zanimljivih činjenica o jezicima, npr. koji jezik je najteže naučiti, koliko jezika imamo u svijetu, koliko u Europi…
Nakon odslušanog predavanja, učenice su pripremile i kviz za učenike petih razreda.
Učenici sedmih razreda izrađivali su plakate o Europskom danu jezika, o vicevima na raznim jezicima, izrazima na raznim jezicima.
Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti
datum objave: 2.12.2024.

Obrazovanje za održivi razvoj

 

Na satima engleskog jezika ne učimo samo engleski jezik, već ga učimo kroz raznolike teme, pri čemu engleski jezik postaje medij koji olakšava učenje o raznim temama. Dotičemo se raznih tema, od kulture, građanskog odgoja, tema iz povijesti, geografije, likovne kulture, glazbenog.

  

Ovog smo se puta dotakli teme održivog razvoja, koja je uvijek aktualna, a osobito sada kada su izrazi kao globalno zatopljenje i klimatske promjene svima na pameti. Istraživali smo što bi mogli, učenici su tražili razne ideje putem internetskih stranica. Došli smo na ideju kako ponovo upotrijebiti poklopce od jogurta, pudinga, kiselog vrhnja, nešto što inače završi u smeću.

S obzirom da je blizu Božić, ideja se nametnula sama od sebe. Izraditi čestitke od poklopaca, i tako ih spasiti od sudbine običnog smeća. U tom procesu nastali su prekrasni radovi, koje smo naknadno i ukrasili gliterom. Postupak je jednostavan, uz pomoć indigo papira se preslika slika koja se želi ili se može slobodno napraviti slika po želji. Sa suprotne strane (one koja nije hrapava), se kemijskom prijeđe po slici, kako bi se dobio reljefni odraz. 

Nastaju prekrasni radovi, čestitke koje je povoljno za izraditi, izgledaju dekorativno i imaju svoju svrhu, poklanjamo ih dragim osobama.

 

Na taj način djelujemo proaktivno, recikliramo, upcikliramo, smanjujemo ukupnu količinu smeća na našoj planeti Zemlji.

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti

Datum objave: 22.11.2024.

Hippo English Without Borders

 

Naša se škola prvi puta ove školske godine odlučila uključiti u održavanje poznatoga međunarodnoga natjecanja Hippo English Without Borders. Prva, školska razina natjecanja održana je u školi 7.ožujka 2025. Natjecanje je okupilo ukupno 65 učenika od 3 do 8.razreda. Natjecatelji su se natjecali u četiri kategorije: Little Hippo, Hippo 1, 2 i 3. Učenike su pripremale njihove nastavnice Engleskoga jezika Kristina Mataković, Ljiljana Raguž i Ivana Kozić. Svim učenicima želimo puno sreće i nestrpljivo iščekujemo rezultate natjecanja, koji će biti oko 3 tjedna nakon natjecanja.

Kristina Mataković, Ljiljana Raguž i Ivana Kozić

 

Doktori na satu engleskog jezika

 

Nakon što sam s učenicima u 5.a i 5.c. razredu obradila temu bolesti i ozljeda i svakodnevnih izraza poput „What’s the matter?, Are you all right? I have a pain in my neck/knee/ shoulder…. It hurts, my leg/foot/toe hurts…”, sljedeći sat smo učionicu engleskog jezika pretvorili u ambulantu, učenici su ponijeli zavoje, gaze, flastere i uživili se u uloge doktora i pacijenta, uz pomoć radnih listića i papirića sa dijagnozama. Svi učenici su htjeli biti doktori, pa su odigrali nekoliko rundi igranja uloga, tako da su se zamijenili.

Ovakve aktivnosti su izuzetno motivirajuće za učenike, jer ih podsjećaju na svakodnevni život, naime svi smo se mi susreli s odlaskom u ambulantu, razgovorom s doktorom, objašnjavanjem svojih simptoma. Osim toga, ovakvim aktivnostima na satu engleskog jezika promoviramo komunikacijski pristup učenju stranih jezika, u kojem učenici nesvjesno usvajaju određene gramatičke strukture i vokabular oponašajući stvarne životne situacije.

Učenici su se vrlo brzo uživili u svoje uloge doktora i pacijenta, bili su oduševljeni što mogu i izmisliti novo ime i nove likove, te doktori osmisliti svoj pravi doktorski potpis. Pacijenti su ozbiljno shvatili svoju ulogu, odglumili svoje probleme sa zdravljem, a doktori su vrlo profesionalno liječili i zamatali svoje pacijente.

O uspješnosti aktivnosti govori i činjenica kako su neki učenici nakon odigrane dvije runde kao pacijent i doktor, tražili dodatne radne listiće kako bi još mogli glumiti.

Datum objave: 14.3.2025.

 Ivana Kozić, prof.engleskog jezika i književnosti i povijesti, učitelj savjetnik

Money week

 

U sklopu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca, koji se ove godine obilježava od 17. do 23. ožujka 2025. godine, učenici 7.b razreda imali su priliku na satu engleskog jezika učiti o financijskoj pismenosti. Učenicima sam pojasnila neke pojmove vezane uz financijsku pismenost poput budgeting, paycheck, spend, save, income, allowance, debt, savings, expenses… Nakon toga su pogledali zanimljiv, edukativan i informativan video o planiranju potrošnje i kako planirati kućni plan potrošnje (tj budget).

Nakon toga su se uz pomoć radnih listića okušali u planiranju jednog mjesečnog plana potrošnje. Trebali su osmisliti koliko sredstava imaju mjesečno, te koji su im izdatci, za što štede i koliko će im ostati na kraju mjeseca.

Učenici su se upoznali i s pravilom 60-30-10, prema kojem, 60 posto prihoda se troši, 30 posto se štedi, a 10 posto se donira i na taj način pomaže drugima.

Također su naučili razliku između „needs” i „wants”. Needs su naše potrebe poput režija, kredita, hrane, nešto bez čega ne možemo i za to moramo imati novac i zarađivati dovoljno, a „wants” su nešto što želimo, ali nije nam nužno, u prijevodu „preživjeti ćemo bez toga”, poput novih cipela, novog mobitela, odlaska u kino itd.

U početku sata su učenici bili pomalo bojažljivi i nisu bili spremni razmišljati o financijama, novcu, ali do kraja sata su se vrlo brzo opustili i tema ih je zainteresirala, te su vrlo uspješno osmislili svoje planove potrošnje za jedan mjesec.

Datum objave: 21.3.2025.

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti, učitelj savjetnik

 

 

 

 

 

 

Unusual sports

 

U sklopu četvrte cjeline u petom razredu govorimo o sportovima, te smo se dotaknuli i neobičnih sportova, koje igra manji broj ljudi ili su toliko neobični da su većini ljudi nepoznati. Učenici su se upoznali s nekim sportovima kroz slike i videozapise, te sam im prikazala proces izrade infografike i objasnila što je infografika i čemu služi. Posjetila sam ih na postere koje mogu vidjeti u čekaonici kod doktora, ili u nekim drugim javnim ustanovama, na busnim stanicama. Ispravno su zaključili da je uloga infografike privuči pažnju ljudi i objasniti jednostavno uz pomoć slika i teksta određeni pojam ili ukazati na nešto vrlo bitno, osobito je to važno u čekaonici kod zubara ili doktora, gdje infografike imaju svrhu prevencije i poboljšanja ljudskog zdravlja. Naučili su osnovna pravila izrade infografike, vidjeli primjere, te za domaću zadaću dobili zadatak izabrati jedan neobičan sport i izraditi infografiku. Infografike su ispale vrlo zanimljive, kreativne i informativne, kao što možete vidjeti po slikama.

 

Datum objave: 24.3.2025.

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti, učitelj savjetnik

Skip to content