Zemlje, jezici, običaji
Kao i prethodnih nekoliko godina, i naša škola uspješno se predstavila na smotri primjera obilježavanja Europskog dana jezika koja je održana 29. listopada 2025. godine – u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje u sklopu državnog skupa Europski dan jezika.
Svake školske godine krajem rujna obilježavamo Europski dan jezika raznovrsnim aktivnostima u svojoj školi kako bismo promovirali višejezičnost i poticali učenje stranih jezika te obogaćivanje znanja materinskog jezika. Ove smo ga godine obilježili pod temom zemlje, jezici, običaji. Isto kao i prethodnih nekoliko godina, odlučili smo predstaviti svoje primjere dobre prakse na Državnoj smotri primjera dobre prakse Europskoga dana jezika.
Učiteljica Marija Jurić sa 6.a i 6. b razredom provela je školski projekt u kojem su učenici istražili jezik i kulturu jedne europske zemlje te rezultate prezentirali izlaganjem uz pomoć plakata ili prezentacija.
Učiteljica Jasenka Tisucki obilježila je Europski dan jezika u 5.b razredu. Zajednički su pogledali prezentaciju o obilježjima i važnostima ovoga događaja. Učenici su izradili plakate na temu jezici otvaraju srca i umove te naučili reći dobar dan na jeziku jedne europske države po želji. Izradili su digitalni kolaž pozdrava, a na izvannastavnoj skupini lirske minijature na temu jezik.
Učiteljica Ljiljana Raguž s učenicima 4.c razreda obradila je udžbeničku lekciju o Europskom danu jezika. U paru su istraživali zemlju i hranu te zemlje, izradili plakate na tu temu i izlagali pred razredom.
Učiteljica Ivana Kozić obilježila je Europski dan jezika s učenicima 4.a i b, 6.a i c te 8.a, b i c razreda. Učenici šestih razreda dobili su različite teme koje su nasumce izvlačili. Neke od tema bile su: jezici Europe, obilježavanje Europskog dana jezika, bilingvizam, esperanto i rijetki jezici. Izradili su plakate i izlagali pred razredom. Učenici su osmih razreda u grupama obrađivali jedan europski jezik, istražili su u kojim se državama govori taj jezik, koliko ga govornika govori, kako izgleda pismo toga jezika, ima li posebnih slova, koja je najduža i najkraća riječ u tome jeziku, gramatiku toga jezika, neke zanimljivosti o tome jeziku te kako reći neke poznate i česte izraze na tome jeziku. Na dodatnoj nastavi engleskog jezika učenice su izradile i plastificirale kartice s nazivima predmeta koje možemo vidjeti u učionici na šest jezika (engleski, njemački, francuski, španjolski, talijanski i hrvatski).
Učenice dodatne nastave dale su prijedlog o izradi prezentacije i kviza o Europskom danu jezika te su prezentaciju i kviz prezentirale i odigrale s učenicima 4.a i b razreda. Učenici 8.a razreda izradili su i plakate na temu jezici otvaraju srca i umove.
Učiteljica Dijana Penava održala je kreativne i obrazovne radionice zadrugara s temom životinje na europskim jezicima. Na straničnicima su učenici crtali životinje – s jedne strane, a imena tih životinja na nekoliko europskih jezika (talijanskom, engleskom, portugalskom, njemačkom, francuskom itd) s – druge strane. Na satu kemije učenici sedmih razreda izabrali su kemijske pojmove i napravili plakate s tim pojmovima na različitim jezicima, naveli su značajne znanstvenike te napravili kemijski rječnik na jezicima Europe. Izrađivali su „memory“ kartice i morali povezati pojmove iz kemije s jezikom. Na taj način imali su mogućnost puno bolje upamtiti određene pojmove, ali i naučiti njihove nazive na različitim europskim jezicima.
Naše sudjelovanje na Državnoj smotri bilo je primijećeno te su naši primjeri pohvaljeni za kreativnost i raznovrsnost.
Datum objave: 29. listopada 2025.
Autor: Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti