Veliko priznanje za našu školu- Oznaka eTwinning Škole stigla u Ivankovo!!!
Već duži niz godina, dio djelatnica naše škole aktivan je u eTwinning projektima, za koje su dobile i brojne oznake kvalitete projekta.
Etwinning projekti su međunarodni projekti u kojima sudjeluju škole s područja Europe preko eTwinning platforme, uključuju velik broj učenika, a teme su suvremene, aktualne i usmjerene prema ostvarivanju ishoda učenja, te povezivanju i korelaciji različitih predmeta. Učenici uče i o drugim zemljama, te se putem foruma i webinara povezuju s učenicima iz drugim zemalja.
Naša je škola dobitnica prestižne oznake Twinning škole (eTwinning School label) za 2025- 2026. godinu. Ovo neizmjerno priznaje potvrda je predanosti škole europskim vrijednostima u obrazovanju, suradnji s drugim školama, te primjeni inovativnih metoda poučavanja.
Sam proces prijave je bio opsežan, trebalo je navesti sve aktivnosti koje škola radi, te sve navedeno potkrijepiti dokumentima, poveznicama sa stranice škole i drugim dokazima.
Velika je čast biti eTwinning Škola, te se nadamo da ćemo opravdati povjerenje eTwinning zajednice.
Što je oznaka eTwinning škole?
Oznaka eTwinning škole prepoznaje i ocjenjuje uključenost i predanost ne samo pojedinačnih eTwinnera, već i cijele škole, gdje timovi nastavnika i školskih voditelja rade zajedno. Izjava o misiji škole eTwinninga naglašava sljedeće elemente:
- Zajedničko vodstvo
- Suradnja i timski rad
- Uključenost učenika
- Uključivanje i inovativnost
- Biti uzor drugim školama.
Koje su prednosti biti eTwinning škola?
eTwinning škole su službeno priznate na europskoj razini kao uzori za eTwinning i čine mrežu vodećih škola koje inspiriraju budući razvoj eTwinninga. Sve eTwinning škole dobivaju komplet koji uključuje pločicu i zastavu.
eTwinning škole vrlo su vidljive na europskoj razini i potiče ih se da svoju oznaku eTwinning škole istaknu u promotivnim i informativnim materijalima.
One su također dijelom posvećene eTwinning online grupama gdje mogu dijeliti primjere dobre prakse i surađivati. Osim toga, pozvane su da sudjeluju u namjenskim tečajevima stručnog usavršavanja i online događajima.
eTwinning projekt „Peace at Home, Peace in the World”
Ove školske godine uključili smo se u međunarodni eTwinning projekt „Peace at Home, Peace in the World”. U projekt su se uključile učenice iz sedmog razreda koje pohađaju dodatnu nastavu engleskog jezika. Projekt je uključivao škole iz Turske, Rumunjske, Ukrajine, Italije i Hrvatske. Trajao je od studenog 2024. godine do veljače 2025.godine. Učenici koji su sudjelovali u projektu bili su u dobi od 9 do 14 godina. Tema projekta su bili nacionalni i međunarodni blagdani ili obljetnice. Svaka je škola članica sama izabrala koje blagdane će predstaviti. Mi smo se odlučili za dva međunarodna blagdana Božić i Uskrs jer je Hrvatska katolička zemlja i ta dva blagdana su nam značajna. Osim toga, izabrali smo Dan sjećanja na pad Vukovara, te Vinkovačke jeseni, jer smo smatrali kako je Dan sjećanja značajan jer obilježava žrtve koje su naši sunarodnjaci podnijeli kako bi mi danas imali svoju državu i bili slobodni, a Vinkovačke jeseni smo izabrali jer su značajne za kraj u kojem se naša škola nalazi.
U početku projekta izradili smo logo projekta, slogane i postere. Glasali smo za najbolji logo, slogan i poster.
Nakon toga, izradili smo pano gdje smo prikazali naš projekt.
Zatim smo krenuli sa izradom plakata i prezentacija o četiri blagdana koje smo izabrali. Radovi su bili svestrani i zanimljivi.
Naučili smo i zanimljive činjenice o blagdanima u drugim zemljama, na primjer kako se u Turskoj slavi dan Državnosti i dječji dan 24. travnja, a Dan republike slave 29. listopada. Dan republike je najvažniji blagdan u Turskoj jer je promijenio sudbinu te države.
U Ukrajini slave večeri svetoga Andrije 30. studenog, i taj blagdan predstavlja najvažniji dio njihove kulture i nasljedstva. Osim toga, 21. siječnja slave Dan ujedinjenja. Na taj dan drže ruke i na taj način naprave „lanac jedinstva”. To pokazuje kako su jaki zajedno.
U Italiji se 6.siječnja slavi La Befana. Dobroj djeci La Befana nosi slatkiše, a zločesta djeca dobiju ugljen od nje u čarapu. Ovo nas je podsjetilo na našeg Svetog Nikolu i Krampusa.
Na kraju projekta smo napravili dva zajednička rada. Prvi rad bio je video s porukama „Stop the war…” kao potpora našoj školi partneru iz Ukrajine, gdje je trenutno ratno stanje. Naša poruka je bila „Stop the war that we can live freely!” (Zaustavite rat kako bi živjeli slobodno”). Drugi rad je bila zajednička priča, podijelili smo se u tri skupine, te je svaka skupina osmislila svoju priču na način da je svaki učenik i nastavnica napisao dio priče u nekoliko rečenica i nastavljali su se jedni na druge.
Učenici kroz ovakve projekte usavršavaju svoje znanje engleskog jezika, ali i uče o kulturama drugih zemalja, uče se toleranciji poštivanju tuđih kultura.
Datum objave: 2.travnja 2025.
Autor: Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti,
učitelj savjetnik
Sudjelovanje u eTwinning projektu „Empower Your Mind, Unravel the Truth!”
Ove školske godine dio učenika 7.c razreda sudjeluje u međunarodnom eTwinning
projektu „Empower your mind, Unravel the Truth!”. U projektu sudjeluju škole
partneri iz Turske, Ukrajine, Rumunjske, Italije, Latvije i Hrvatske. Učenici koji
sudjeluju su u dobi od 13 do 17 godina, tako da je mješavina osnovnoškolaca i
srednjoškolaca. Projekt je trajao od studenog 2024.godine do kraja travnja
2025.godine.
Cilj samoga projekta je boriti se protiv lažnih vijesti kroz promoviranje medijske
pismenosti, kritičkog mišljenja i vještina provjeravanja činjenica. Kroz obrazovno
istraživanje, korištenje digitalnih Web 2.0 Alata i uključivanje lokalne zajednice, cilj
je projekta omogućiti učenicima koji sudjeluju u projektu i ostalim učenicima škole
da prepoznaju krive informacije i učine informirane odluke u današnjem
kompleksnom medijskom prostoru.
Tijek projekta:
U studenom su se svi učenici koji sudjeluju u projektu predstavili na zajedničkom
Padletu, te su na forumu na eTwinningu mogli postavljati pitanja koja su ih zanimala
jedni drugima, tipa koji sport volite, kakve glazbu slušate, koja vam je omiljena
nacionalna hrana itd. Sve su škole partneri predstavili svoje škole i mjesto u kojem
žive. Te smo izradili logo projekta, glasali za logo koji nam se najviše svidio i koji je
postao onda logo projekta.
U siječnju su svi učenici koji sudjeluju u projektu osmislili pitanja za anketu o
korištenju medija: https://forms.gle/rRYXHr9Jq3GmMggy6
Mi smo podijelili anketu na Teamsu učenicima sedmih razreda i zamolili ih da ju
popune. Nakon što je anketa popunjena učenici iz Turske su analizirali rezultate
ankete, te su učenici imali mogućnost prokomentirati rezultate ankete.
U veljači je krenuo rad na glavnom dijelu projekta. Učenici su podijeljeni u
međunarodne timove, te je svaki tim radio na jednom gledištu prve teme mjeseca.
Tema za veljaču je bila „Identificiranje lažnih vijesti i dezinformacija”, naša grupa je
dobila pod temu „Promocija svjesnosti i borba protiv lažnih vijesti”, učenici su
istraživali putem Interneta i pronašli informacije što su to lažne vijesti, na koji način
pronaći informacije zašto su vijesti lažne i kako se boriti protiv lažnih vijesti.
Zajednički rad je izrađen u alatu Canvi.
U ožujku smo imali webinar gdje su se sastali učitelji i učenici, te su učenici
predstavili svoje škole i mjesta. A učenici iz Italije su pripremili Kahoot kviz o
lažnim vijestima.
U travnju su učenici dobili drugu temu mjeseca „Manipuliranje medijima i
odgovorno ponašanje”. Ovog puta su naši učenici dobili podtemu „Uloga influencera
i slavnih u širenju dezinformacija”. Učenici su istražili putem Interneta o
influencerima i slavnima i njihovoj ulozi u širenju lažnih vijesti. Zajednički rad je
izrađen u Prezziju.
Osim toga, u travnju učenici su se okušali u izradi svojih lažnih vijesti koje smo
objavili na Wakeletu. Na osnovu lažnih vijesti biti će izrađen časopis s lažnim
vijestima.
Još samo ostaje izraditi zajednički proizvod u kojem će sudjelovati svi sudionici
projekta. Krajem svibnja je u planu zadnji, završni webinar s učenicima i učiteljima.
Ovaj projekt je bio zahtjevniji učenicima, jer su bili u skupini sa srednjoškolcima, te
je i sama tema izazovna i zahtjevna. Međutim, potrebno je pomalo pomicati svoje
granice, te se i okušati u nečemu i težem i zahtjevnijem, jer na taj način učimo. Bez
obzira na zahtjevnost projekta, učenici su uživali u izradi, imali su priliku pokazati
svoju kreativnost, znanje engleskog jezika, te razvijati kritičko mišljenje.
Datum objave: 5. svibnja 2025.
Infuencers who spread fake news
eTwinning projekt -Empower your mind, unravel the truth
Autor: Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti,
učitelj savjetnik
Završetak eTwinning međunarodnog projekta „Empower Your Mind, Unravel The Truth”
Nakon brojnih mjeseci rada na eTwinning projektu, približili smo se završnici. U ovom projektu sudjelovale su škole: Lüleburgaz Atatürk Lisesi, Hacı Bektaş Veli Anatolian High School, Istanbul iz Turske, Olena Pchilka Lyceum of Kovel iz Ukrajine, Zemgale Secondary School iz Latvije, Școala Gimnazială Nr 8, Suceava iz Rumunjske, IIS BISIGNANO iz Italije, te naša škole iz Hrvatske.
Učenici svih škola i njihovi mentori nastavnici marljivo su radili na projektnim aktivnostima koje su uključivale izradu loga škole, prezentacije o svojoj školi i državi, zajednički rad na temi mjeseca (svaki mjesec je bila druga tema, te su učenici svake škole izabrali pod temu koju će obrađivati), izrada časopisa s lažnim vijestima, izrada javne ankete o medijskoj pismenosti, te izrada zajedničkog proizvoda- pjesme o medijskoj pismenosti.
Projekt je bio sveobuhvatan, te i poprilično zahtjevan za naše učenike koji su bili jedini iz osnovne škole, svi su ostali učenici bili iz srednjih škola i gimnazija. Međutim, naši su se učenici dobro snašli i marljivo odradili sve postavljene zadatke. Pri završetku projekta, učenici su dobili i zaslužne diplome za sudjelovanje. Očekivane rezultate i završne proizvode projekta možete vidjeti na poveznicama u prilogu ovoga članka.
Prva prezentacija i podcast:
https://www.canva.com/design/DAGfnb5_Mko/view
Druga prezentacija i podcast:
Časopis o lažnim vijestima:
https://read.bookcreator.com/x27uEtnDP3Qx9RM57ZPWOXsZTvC3/ZITyJdx5T8OEek3tv1O0ow
Igre o medijskoj pismenosti:
https://wordwall.net/tr/resource/89995281/media-literacy-terms
https://wordwall.net/tr/resource/89995712/media-literacy-risks
Pjesma o projektu, zajednički proizvod:
Radujemo se nagodinu još ovakvim i sličnim projektima. Bilo je zahtjevno, u trenutcima i izazovno za sve sudionike, ali zadovoljstvo nakon uspješno odrađenog ne može se mjeriti ni sa čime.
Datum objave: 23. lipnja 2025.
Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i književnosti i povijesti, učitelj savjetnik
Početak eTwinning projekta „Zero Waste”
Ove školske godine smo u suradnji sa školom iz Španjolske pokrenuli svoj međunarodni eTwinning projekt pod nazivom „Zero Waste”. U projektu sudjeluju škole partneri iz Grčke, Španjolske, Turske i Hrvatske.
Ovo je projekt od preko godinu dana, a započeli smo ga u siječnju 2025. godine. U današnje doba, vrlo je značajna tema otpada i načini kako ga smanjiti, umanjiti, po mogućnosti da dođemo do nule ostataka. U ovom projektu ćemo pokušati napraviti upravo tako nešto radeći različite zanimljive i kreativne aktivnosti.
Aktivnosti koje smo odradili do lipnja su bile izrada loga projekta, izrada brošura i postera o „Zero Waste”, izrada ukrasnih i uporabnih predmeta od otpada, donacije odjeće.
Ishodi projekta uključuju razvijanje kreativnosti izradom loga, brošura, postera i ukrasnih predmeta, poboljšanje jezičnih vještina komunikacijom na stranom jeziku, poboljšanje digitalnih kompetencija izradom videa, prezentacija, postera u digitalnim alatima, poboljšanje STEM vještina izradom sapuna, šumećih kupki, tekućeg sapuna.
Na samom početku projekta, učenici i nastavnici su popunili anketu, te smo krenuli s prvim aktivnostima projekta.
Učenici su marljivo radili i izradili logo projekta, brošure, postere.
Nakon što smo se malo zagrijali, krenuli smo ozbiljnije u izradu različitih ukrasnih i uporabnih predmeta.
Prve rezultate našeg projekta, možete vidjeti u nastavku, a s projektom nastavljamo dalje od rujna 2025.
Datum objave: 26. lipnja 2025.
Autori: Dijana Penava, prof. biol. i kem. učitelj savjetnik
Ivana Kozić, prof, eng, j i knjiž. i pov., učitelj savjetnik